خشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی

© Depositphotos.com / Nicholashanخشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی
خشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
دولت تایوان امروز (شنبه) چین را شدیدا به باد انتقاد گرفت چرا که نیروی هوایی پکن به مناسبت تاسیس جمهوری خلق چین بزرگترین نفوذ تا به امروز در منطقه دفاع هوایی این جزیره را رقم زد.
به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا، تایوان یک سال یا بیشتر است که از ماموریت‌های پیاپی نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره که غالبا در بخش جنوب شرقی منطقه دفاع هوایی آن که در نزدیکی جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان انجام می‌شوند، اعتراض می‌کند.
چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، روز جمعه جنگنده‌های تایوانی ۳۸ هواپیمای جنگنده چینی را طی دو مرحله از منطقه دور کردند. براساس این بیانیه، جنگنده‌های تایوانی برای هشدار و دور کردن هواپیماهای چینی وارد عمل شدند و سامانه‌های موشکی برای نظارت بر آنها به حالت آماده‌باش درآمدند.
سو تسنگ-چانگ، نخست‌وزیر تایوان صبح امروز به خبرنگاران گفت: «چین با بی‌فکری درگیر تجاوز نظامی شده و صلح منطقه را خدشه‌دار کرده است.»
وزارت دفاع تایوان همچنین اعلام کرد، موج اول هجوم شامل ۱۸ فروند J-۱۶ و چهار جنگنده Su-۳۰ به علاوه دو بمب‌افکن H-۶ با قابلیت هسته‌ای و یک هواپیمای ضد زیر دریایی بود، در حالی که موج دوم دارای ۱۰ فروند J-16، دو فروند H-۶ و یک هواپیمای هشدار اولیه بود.
براساس نقشه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرد، اولین گروه از هواپیماهای چین همگی در نزدیکی جزایر پراتاس به پرواز درآمدند و دو بمب‌افکن در نزدیکی‌ترین نقطه به آن بودند. گروه دوم در سمت کانال باشی که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند و آبراهی کلیدی است که اقیانوس آرام را با دریای مورد مناقشه چین جنوبی مرتبط می‌کند، حرکت داشتند.
چین هنوز واکنشی نشان نداده است، اما پیشتر تاکید داشت که این پروازها برای حفاظت از حاکمیت این کشور و علیه "تبانی" میان تایوان و ایالات متحده است که بزرگترین حامی بین‌المللی این جزیره به شمار می‌رود.
عملیات پیشین چین در ماه ژوئن با حضور ۲۸ هواپیمای نیروی هوایی چین انجام شد. تازه‌ترین ماموریت چین اما کمتر از یک روز پس از آن رخ داد که دولت پکن از وزیر خارجه تایوان انتقاد کرده و با استناد به صحبت‌های مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین، تلاش‌های او برای ارتقای وجهه تایوان در عرصه بین‌المللی را نکوهش کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала