خطیب زاده: ایران چیزی کمتر از بندهای رفع تحریمی برجام را انتظار ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: ایران چیزی کمتر از بندهای رفع تحریمی برجام را انتظار دارد
خطیب زاده: ایران چیزی کمتر از بندهای رفع تحریمی برجام را انتظار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی لوموند اعلام نمود که ایران از هیچ بند های تحریمی برجام نخواهد گذشت. .
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی لوموند در خصوص مذاکرات برجام گفت که مذاکرات بزودی از سرگرفته خواهد شد.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
بورل: برای کاهش فاصله ایران و آمریکا در برجام تلاش کنیم
وی ادامه داد: ایران در حال بررسی چگونگی ادامه مذاکرات است که این مرحله از جواب به نتیجه رسیده، یعنی اینکه مذاکرات حتما انجام خواهد شد و فاز دوم این است که با دقت گفتگوهای انجام شده با دولت جدید مرور شود تا ابعاد ‌و جزییات آن روشن شود تا به‌طور فعال و موثر وارد گفتگوها شویم.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: دولت جدید آمریکا باید تصمیم بگیرد، می‌خواهد میراث ترامپ را حفظ کند یا می‌خواهد میراث آقای بایدن را بسازد، این یک تصمیم سیاسی است. تا امروز به نظر می‌آید آنها به تحریم همچنان به‌عنوان ابزار و اهرم فشار می‌نگرند. ایران نه چیزی بیشتر از برجام در هسته‌ای می‌پذیرد و نه چیزی کمتر از بندهای رفع تحریمی برجام را انتظار دارد.
خطیب زاده در پاسخ به سوالی مربوط به اتهامات اروپا به ایران در مورد نقض تعهدات برجامی و عدم اشاعه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داده، ولی تماما در چارچوب ان پی تی باقی مانده است. صحبتی از نقض تعهدات ان پی تی نیست، بلکه بحث از کاهش تعهدات برجامی است و اقداماتی که ایران در این چارچوب انجام داده کاملا قابل برگشت است. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала