چین: همکاری تجاری ما با ایران حقوق بین الملل را نقض نمی کند

© AP Photo / Liu Zhengچین: همکاری تجاری ما با ایران حقوق بین الملل را نقض نمی کند
چین: همکاری تجاری ما با ایران حقوق بین الملل را نقض نمی کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
همکاری تجاری و اقتصادی بین چین و ایران در چارچوب قوانین بین المللی است.
به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ،  سخنگوی رسمی وزارت خارجه جمهوری خلق چین روز چهارشنبه در نشست خبری منظم خود مطالب منتشره در رسانه ها در اینباره را که ایالات متحده از چین خواسته است خرید نفت ایران را کاهش دهد، به این شکل مورد تفسیر قرار داد.
آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد
خانم هوآ چونینگ گفت: "چین و ایران همکاری های اقتصادی معمولی خود را انجام می دهند. موضع ما در این زمینه روشن و پیگیرانه است. چین و ایران از اصول برابری، منافع متقابل و تجارت پیروی می کنند. همکاری ما در چارچوب قوانین بین المللی است."
این دیپلمات چینی افزود: "ما با استفاده از تحریم های یک جانبه مخالف هستیم و از ایالات متحده می خواهیم که محدودیت های مربوط به کشورهای و افراد ثالث را لغو کند."
طوری که رویترز روز سه شنبه به نقل از مقامات حکومت ایالات متحده و اتحادیه اروپا اطلاع داد، ایالات متحده از طریق مجاری دیپلماتیک با چین تماس گرفته و درباره احتمال کاهش خرید نفت پکن از ایران گفتگو کرده است. در همان زمانیک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت که موضوع نفت ایران یکی از موضوعاتی است که در سفر وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به چین در روزهای 25 تا 26 ژوئیه، مورد بحث قرار گرفته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала