خطیب زاده: ایران حضور اسرائیل را در کنار مرزهای خود تحمل نمی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ایران حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهای خود تحمل نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مطالب بیان شده از سوی رئیس جمهور آذربایجان در فضای رسانه‌ای، بیان داشت: در حالی‌که روابط خوب و محترمانه‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه، مایه تعجب است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی‌های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفتگوها ادامه پیدا کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین‌المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.
خطیب‌زاده همچنین در خصوص مانور انجام شده از سوی ایران در مناطق مرزی شمال‌غرب، افزود: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و در این رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала