امکان استفاده از پایگاه های نظامی روسیه در آسیا توسط آمریکا بی پاسخ ماند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در خصوص مقاله ای که ایالات متحده موضوع احتمال استفاده ارتش آمریکا از پایگاه های روسی در قرقیزستان، تاجیکستان برای مبارزه با تروریسم و از جمله در افغانستان را مطرح کرده است، نظری نداد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف گفت: « من هیچ نظری در این خصوص ندارم.» پسکوف خاطر نشان کرد که در این مقاله اشاره ای به مذاکرات روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو شده است. وی افزود: « هرآنچه که در خصوص این مذاکرات باید گفته می شد، گفته شده است.»
پسکوف در پاسخ به این تایید یا عدم تایید این حقیقت که پوتین در ژنو با بایدن در خصوص امکان استفاده از پایگاه های نظامی صحبت کرده است، گفت: من نظری در اینباره ندارم. وی همچنین سوال مربوط به اینکه آیا اکنون مذاکراتی در این خصوص در جریات است، را بی پاسخ گذاشت.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود اطلاع داد که نماینده کمیته روسای ستاد های نیروهای مسلح آمریکا در دیدار با رئیس ستاد کل نیروی مسلح روسیه مسئله مربوط به امکان استفاده از پایگاه های نظامی روسی را در قرقیزستان و تاجیکستان برای مبارزه با تروریسم و از جمله در افغانستان مطرح کرده اما پاسخ مشخص نگرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала