لاوروف: آمریکا بدون درک عواقب از افغانستان خارج شد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: آمریکا بدون درک عواقب از افغانستان خارج شد
لاوروف: آمریکا بدون درک عواقب از افغانستان خارج شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که آمریکا و ناتو بدون درک عواقب از افغانستان خارج شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که خروج شتابزده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بدون درک عواقب آن انجام شد و سلاح‌‌های زیادی آنجا باقی مانده است؛ لازم است اطمینان حاصل شود که این سلاح‌ها برای اهداف غیرسازنده استفاده نمی‌شوند.
طالبان اعلام کرد قصد دارد داعش را در افغانستان از بین ببرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
طالبان اعلام کرد قصد دارد داعش را در افغانستان از بین ببرد
لاوروف در کنفرانس خبری تصریح کرد: متأسفانه خروج شتابزده نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهای ناتو بدون هیچ گونه آگاهی از عواقب آن انجام شد و همانطور که می دانید عواقب آن این است که شمار بسیاری سلاح در افغانستان باقی مانده است.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: ظاهراً همه ما باید کاری کنیم که این سلاح‌ها برای اهداف غیر سازنده استفاده نشوند.
طالبان اوایل اوت حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، ۱۵ اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ ۲۰ ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اعلام تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب ۳۱ اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. ۶ سپتامبر  طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از ۳۴ استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱) وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала