روسیه: آمریکا در مذاکرات با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از برجام موافقت نمی‌کند

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: آمریکا در مذاکرات با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از برجام موافقت نمی‌کند
روسیه: آمریکا در مذاکرات با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از برجام موافقت نمی‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که آمریکا در مذاکرات برجامی با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از این توافق، موافقت نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده در مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موافقت نمی‌کند ضمانت‌هایی را ارائه دهد که در آینده از این توافق خارج نشود.
چرا بازگشت به برجام دیگر جزو اولویت های ایران نیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
گزارش و تحلیل
چرا بازگشت به برجام دیگر جزو اولویت های ایران نیست؟
لاوروف در کنفرانس خبری بیان داشت: اکنون در مذاکرات احیای برجام، ایرانیان از جمله از آمریکایی‌ها می‌پرسند: آیا می توانیم بنویسیم که دولت‌های بعدی به آنچه در حال حاضر بر سر آن توافق کرده‌ایم احترام می گذارند؟ وزیر امور خارجه روسیه افزود: آمریکایی ها می گویند: نه، ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
در اتریش، از ماه آوریل مذاکراتی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک بحث می‌کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه‌ای با فرستادگان آمریکایی دارند. در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала