صدور اجازه تراکنش مالی با طالبان و شبکه حقانی از سوی آمریکا

© Sputnik / Stringerصدور اجازه تراکنش مالی با طالبان و شبکه حقانی از سوی آمریکا
صدور اجازه تراکنش مالی با طالبان و شبکه حقانی از سوی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
آمریکا با کاهش محدودیت‌های تحریم طالبان، دو مجوز عمومی برای تسهیل ارتباط مالی با افغانستان را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این رویه تردیدها درباره تاثیر فشار بر طالبان به‌منظور بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور را دوچندان کرده است.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید مجوز نخست به دولت آمریکا، سازمان‌های غیردولتی و شماری از نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد اجازه برقراری تراکنش مالی با طالبان یا شبکه حقانی را می‌دهد. هر دو گروه، در لیست سیاه تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند. این مجوز برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ضروری است.
نخست وزیر پاکستان خواستار حمایت از دولت جدید افغانستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
نخست وزیر پاکستان خواستار حمایت از دولت جدید افغانستان شد
مجوز دوم به شماری از تراکنش‌های مالی برای صادرات غذا، دارو و سایر موارد، امکان اجرا می‌دهد.
آندره‌آ گاچکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گفت: ما به تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و دیگر فعالیت‌هایی که با تامین نیازهای ابتدایی [به مردم این کشور] یاری می‌رسانند، متعهد هستیم.»
بسیاری از اعضای کابینه طالبان در لیست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارند. افغانستان عضو اف‌ای‌تی‌اف نیست.
خانم گاکچی تاکید کرد ایالات متحده همزمان با همکاری با نهادهای بین‌المللی برای تضمین رسیدن کمک‌های غذایی و دارویی، تحریم‌ها علیه شبکه حقانی و دیگران را حفظ خواهد کرد.
سازمان ملل متحد پیشتر هشدار داده بود که ۱۸ میلیون شهروند افغانستان، تقریبا نیمی‌ از جمعیت این کشور، امسال به دلیل خشکسالی، به کمک‌های غذایی نیاز دارند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هفته پیش گفت افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی است. گوترش تاکید کرد تصمیم گرفته تا با طالبان برای کمک به مردم افغانستان وارد ارتباط شود.
تحریم‌های ایالات متحده علیه طالبان، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی را از هرگونه داد و ستد با این گروه، منع می‌کند. با این حال از زمان به قدرت رسیدن طالبان، واشنگتن برای تضمین ادامه جریان کمک‌های بشردوستانه، برای این تحریم‌ها معافیت قائل می‌شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала