اولتیماتوم رهبر فلسطین به اسرائیل

© REUTERS / MOHAMAD TOROKMANمحمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اسرائیل خواست در عرض یک سال از اراضی فلسطینی خارج شده و به مرزهای ۱۹۶۷ باز گردد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه در سخنرانی ضبط شده ای در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل جامعه بین المللی را در جریان تحولات فلسطین قرار داد.
عباس در سخنرانی خود تاکید کرد که اسرائیل در تلاش است تا فلسطینیان ساکن در قدس را از خانه‌هایشان در محله‌های "شیخ جراح" و "سلوان" بیرون کند.
ابراز تمایل فلسطین برای از سرگیری گفتگو با اسرائیل در صورت آمادگی طرف مقابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
ابراز تمایل فلسطین برای از سرگیری گفتگو با اسرائیل در صورت آمادگی طرف مقابل
وی با تعیین ضرب الاجل برای اسرائیل گفت: اسرائیل یک سال فرصت دارد تا از سرزمین‌های اشغالی خارج شود و اگر این کار را نکند دیگر تشکیلات خودگردان اسرائیل را در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت نمی‌شناسد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی تصریح کرد: امسال ۷۳ سال از نکبت فلسطین می گذرد که در آن زمان بیش از نیمی از مردم از سرزمین خود بیرون رانده شدند و اموال آنها تصرف شد. من و خانواده من مانند بسیاری دیگر دارای سند مالکیت برای این سرزمین هستیم که در سوابق سازمان ملل متحد نیز ثبت شده است اما با وجود این اسناد نتوانستیم آن را مسترد کنیم.
وی همچنین نسبت به تضعیف راهکار دو کشوری هشدار داد.
عباس گفت: برای تصمیم گیری در مورد مشروعیت اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و مسئولیت های سازمان ملل و کشورهای جهان در این زمینه به لاهه می‌روم و همه باید به نتایج آنچه از سوی دیوان در این زمینه صادر می شود ، پایبند باشند. استعمار و آپارتاید در حقوق بین الملل ممنوع است و جنایاتی هستند که باید با آنها مقابله کرد.
وی همچنین تاکید کرد که جنایات اسرائیل مانع مبارزه مردم برای استقلال آنها نمی‌شود و آنها به اسرائیل اجازه نخواهند داد که خواسته‌ها و آمال آنها را نابود کند.
وی گفت: مردم ما اشغالگری و اقدامات غیرقانونی اسرائیل را نمی‌پذیرند و به مبارزه خود برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت خود ادامه می‌دهند.
عباس توضیح داد که سیاست‌های جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد شکست خورده است؛ زیرا آنها نتوانستند اسرائیل را که ادعا می کند یک دولت "فوق العاده دموکراتیک" است در برابر تخلفاتش پاسخگو کنند و این رژیم به عنوان یک رژیم فراتر از قانون عمل می‌کند.
رئیس تشکیلات خودگردان افزود که دولت فعلی و قبلی اسرائیل از هر راه حل سیاسی مبتنی بر راه حل دو کشوری با ادامه اشغالگری و کنترل نظامی بر مردم فلسطین و پیشنهاد پروژه های جایگزین و ضعیف اقتصادی و امنیتی فرار می‌کنند؛ طرح‌های یک جانبه‌ای که امنیت و ثبات و صلح واقعی را برای هیچکس نمی‌آورند. آنها تلاش‌های صلح واقعی را به شکست می‌کشند و دنبال یک دولت واحد نژادپرست هستند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه برخی کشورها نه تنها اسرائیل را یک نظام اشغالگر و آپارتاید نمی‌دانند بلکه به رابطه با آن افتخار می‌کنند، گفت:  درباره کدام ارزش‌ها صحبت می‌کنید؟!
وی ادامه داد: "آنها از ما می‌خواهند که برنامه‌های درسی آموزشی خود را روشن کنیم و از اسرائیل نمی خواهند که این کار را انجام دهد. من مخالف استانداردهای دوگانه هستم.
عباس گفت: "چرا ما باید درباره حمایت خود از خانواده شهدا و اسرای فلسطینی که قربانیان اشغالگری اسرائیل هستند توضیح دهیم؟‍! ما به حمایت خود از آنها ادامه خواهیم داد.ما نمی توانیم مردم خود را رها کنیم و تا آزادی همه اسرا به کار خود ادامه می‌دهیم.
وی گفت: این سرزمین ما، پناهگاه ما و هویت فلسطینی ما است و تا زمانی که اشغالگران آن را ترک نکنند از آن دفاع می‌کنیم، زیرا آینده از آن ماست.
عباس همچنین در این زمینه تاکید کرد: سازمان آزادی بخش فلسطین"ساف" تنها نماینده مردم فلسطین است و ما مشتاق وحدت مردم و سرزمین خود هستیم و به محض این که به تضمین‌هایی در قدس دست یابیم به سراغ انتخابات سراسری و ریاست تشکیلات و شورای قانونگذاری می‌رویم  و از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا با فشار آوردن به اسرائیل برای سازماندهی این انتخابات در قدس به ما کمک کنند.
وی در پایان تاکید کرد: ما برای پیوستن به سازمان‌های بین المللی به کار خود ادامه می دهیم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала