نخست وزیر پاکستان خواستار حمایت از دولت جدید افغانستان شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoنخست وزیر پاکستان خواستار حمایت از دولت جدید افغانستان شد
نخست وزیر پاکستان خواستار حمایت از دولت جدید افغانستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
عمران خان، نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از بحران انسانی از دولت کنونی افغانستان حمایت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر پاکستان در سحنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "در حال حاضر کل جامعه بین المللی باید به این فکر کند که راه بعدی چیست. دو راه وجود دارد که می توانیم پیش برویم. اگر اکنون از افغانستان غافل شویم، طبق اطلاعات  سازمان ملل متحد ، نیمی از جمعیت افغانستان در حال حاضر در موقعیت آسیب پذیری قرار دارند و ​​تا سال آینده تقریباً 90 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر خواهند بود. بحران بزرگ انسانی در پیش است. و این پیامدهای جدی نه تنها برای همسایگان افغانستان، بلکه برای کل جهان خواهد داشت. "
سرویس های اطلاعاتی روسیه و آمریکا مشغول مبادله اطلاعات درباره وضعیت افغانستان هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
سرویس های اطلاعاتی روسیه و آمریکا مشغول مبادله اطلاعات درباره وضعیت افغانستان هستند
عمران خان خاطرنشان کرد که افغانستان بی ثبات "بار دیگر به پناهگاه تروریست های بین المللی تبدیل خواهد شد."
او گفت: "بنابراین ، تنها یک راه وجود دارد. ما باید دولت فعلی را به خاطر مردم افغانستان تقویت و تثبیت کنیم."
نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که زمان بسیار مهم است زیرا افغانستان در مرحله "بحرانی" قرار دارد.
وی گفت: "شما نمی توانید زمان را هدر دهید. در آنجا به کمک نیاز است. کمک های بشردوستانه باید فوراً در آنجا به مردم رسانده شود. دبیرکل سازمان ملل متحد گام های شجاعانه ای برداشته است. من از شما می خواهم که جامعه بین المللی را بسیج کرده و در این جهت حرکت کنید."
طالبان اوایل اوت حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اعلام تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر  طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان (1996 تا 2001) وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала