ایران: در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت

CC BY 4.0 / IRNA / ایران: در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت
ایران: در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که تهران در حال بررسی رویکردها و مطالعه پرونده برجام است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که تهران در حال بررسی رویکردها و مطالعه پرونده برجام است؛ وی افزود: ان شاءالله در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت، اما میز مذاکره‌ای که نتیجه بخش و ثمربخش باشد.
چرا بازگشت به برجام دیگر جزو اولویت های ایران نیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
گزارش و تحلیل
چرا بازگشت به برجام دیگر جزو اولویت های ایران نیست؟
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ما فعلا با اعضای ۱+۴ مذاکره نخواهیم داشت. بصورت فردی و دو طرفه با طرف های مختلف گفتگو کرده ایم. زمانی که بررسی ها در جمهوری اسلامی ایران و مطالعه پرونده برجام به نتیجه برسد، در میزمذاکره مطالب و دیدگاهها تبادل خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بیان داشت: در ملاقات هایم با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و نیز آقای جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسوولان سازمان ملل و سایر کشورهای اروپایی که به نوعی درگیر این موضوع (برجام) هستند، به صراحت گفتم مناسبات با اروپا را محدود به اروپای متشکل از سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه نمی‌دانیم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: به صراحت به طرف های مقابل این مساله را گفتیم که دولت جدید ایران قائل نیست مذاکره برای مذاکره داشته باشد. برای ما دستاورد ملموس مهم است. آنها باید چند نکته را درک کنند . نکته اول اینکه باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به برجام و تعهداتشان برگردند؟ در عمل جز بخش بسیار کوچکی از تعهداتی که در برجام پذیرفته بودند آنهم در مقطعی خاص، اتفاق دیگری رخ نداده است. بازگشت آنها به تعهدات باید همراه با ابتکاراتی از طرف مقابل باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала