اتریش: مذاکرات احیای برجام به‌ زودی آغاز می‌ شود

© Photo / Iranian Foreign Ministerاتریش: مذاکرات احیای برجام به‌ زودی آغاز می‌ شود
اتریش: مذاکرات احیای برجام به‌ زودی آغاز می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اتریش در سخنانی ضمن هشدار درباره پیشرفت‌ های قابل توجه در برنامه هسته‌ ای ایران از آغاز قریب الوقوع مجدد مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای اتریشی، با تشکر از اهدای واکسن توسط اتریش به ایران و مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر علاقه مندی ایران بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی از جمله روابط مالی و بانکی با اتریش تاکید کرد: دولت جدید آمادگی دارد روابط با اتریش را به بهترین سطح برساند.
وزیر امور خارجه ایران و بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی خود به ایران
امیر عبداللهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.
وزیر امورخارجه ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای اتریشی، بر تشکیل دولتی فراگیر مطابق خواست و اراده مردم افغانستان تاکید نمود. در همین خصوص اظهار داشت: تهران از هیچ کوششی برای کمک به افغانستان فروگذار نکرده است و به رغم همه فشارها به این کمکها ادامه داده است. ایران برای چهار دهه میزبان چند میلیون برادران و خواهران افغانستانی است اما ادامه این شرایط نیازمند مساعدت نهادهای مسئول بین المللی است. جامعه بین المللی باید در این راستا به مسئولیت های خود عمل کند.
وزیر خارجه اتریش نیز در این ملاقات اظهار داشت: وین همواره بدنبال بسط و گسترش روابط با ایران بوده است و هیچ سقفی برای ارتقاء روابط قائل نیست.
وی با اعلام این خبر که معاون وزارت خارجه اتریش بزودی به ایران سفر خواهد کرد، خواستار رایزنی های منظم تر دو کشور شد.
وزیر امورخارجه اتریش همچنین عنوان داشت: اتریش علاقه مند است همچون گذشته میزبان مذاکرات هسته ای در وین باشد.‌ فرصت خوبی برای احیاء برجام پیش آمده است و باید همگی مراقبت نماییم این پنجره بسته نشود. در همین راستا همکاری خوب و نزدیک میان ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مانع از سوءاستفاده برخی بازیگران برای تخریب روند مذاکرات می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала