مرکل اولین تماس تلفنی بایدن پس از انتخاب به ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود

© REUTERS / Guido Bergmann/Bundesregierungمرکل اولین تماس تلفنی بایدن پس از انتخاب به ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود
مرکل اولین تماس تلفنی بایدن پس از انتخاب به ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ژانویه 2021 تماس تلفنی جو بایدن را که می خواست اولین گفتگوی خود را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده با وی انجام دهد، رد کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه 20 ژانویه دوره حکومت جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آغاز شد.
آنگلا مرکل در سیاست جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
چندرسانه ای
قدرت آنگلا مرکل در سیاست
روزنامه وال استریت ژورنال  می نویسد: " بایدن پس از نقل مکان به کاخ سفید در ژانویه ،تصمیم گرفت که اولین تماس تلفنی وی با یک رهبر خارجی با آنگلا مرکل باشد  که نشان دهنده بازگشت ثبات در منطقه اقیانوس اطلس پس از بی ثباتی دوران ترامپ شود ... اما صدراعظم آلمان برنامه های دیگری داشت. وی آن روز بعد از ظهر تماس نلفنی با بایدن را رد کرد زیرا مجبور شد به خانه بیرون شهری خود در نزدیکی برلین برود. "
به نوشته این روزنامه ، مرکل حرکت نمادین طرف آمریکایی را نامناسب دانسته و از دستیاران خود خواسته بود که جلسه دیگری را ترتیب دهند. در نتیجه این گفتگو در روز دوشنبه 25 ژانویه، هنگامی که صدراعظم به سرکارش بازگشت، انجام شد. در نتیجه جاستین ترودو  نخست وزیر کانادا ، اولین رهبری بود که بایدن با او تماس گرفت. رئیس جمهور آمریکا 23 ژانویه با او صحبت کرد.
پیشتر گزارش شده بود که آنگلا مرکل برای یک دوره جدید رهبری مجدداً انتخاب نمی شود و قول داد که سیاست را ترک کند. انتخابات بوندستاگ، پارلمان آلمان 26 سپتامبر برگزار می شود و بر اساس نتایج آن دولت جدیدی تشکیل خواهد شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала