ابراز امیدواری کرزی برای کمک ایران در برقراری صلح در افغانستان

© Sputnik / Alexander Natruskin ابراز امیدواری کرزی برای کمک ایران در برقراری صلح در افغانستان
 ابراز امیدواری کرزی برای کمک ایران در برقراری صلح در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که امیدوارم ایران به افغانستان کمک کند تا به صلح برسد.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در گفتگو با خبرگزاری (تسنیم) اظهار کرده است که ما مطمئنیم هستیم ایران به کوشش های خود برای برقراری صلح پایدار در افغانستان ادامه خواهد داد.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
حامد کرزی: تصور نمی کردیم همه چیز یکباره سقوط کند
کرزی گفته است که حکومت ایران با طالبان هم در تماس بوده است و امیدواریم ایران به افغانستان کمک کند تا صاحب صلح و زندگی بهتر شوند. ما مطمئنیم ایران به کوشش خود ادامه خواهد داد.
کرزی گفته است: ایران همیشه دوست بسیار عزیز و نزدیک مردم افغانستان بوده است. ما دو کشور همسایه و مسلمان و هم‌زبان و هم‌فرهنگ هستیم و نزدیکی‌های بی‌شماری با هم داریم؛ خصوصاً در 20 سال گذشته حکومت و مردم ایران کمک‌های زیادی به افغانستان کردند و ما از عمق دل از آنها متشکر هستیم.
رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز گفته است: "افغانستان خاکم است، نمی‌خواهم پناهنده شوم."
گفتنی است، امروز حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی با ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و نمایندگان ویژه چین و پاکستان دیدار کردند.

عبدالله عبدالله در حساب توییتری خود نوشت: "من و کرزی با ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهور روسیه درامور افغانستان، یو شیائون فرستاده ویژه چین در امور افغانستان و محمد صدیق خان فرستاده ویژه پاکستان دیدار و درباره رویدادهای جاری در کشور (افغانستان) تبادل نظر کردیم."

بر این اساس، فرستادگان ویژه بر اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر، باثبات، سیاست متعدل و احترام به حقوق زنان و همچنین حقوق برابر آموزش برای همه افغان ها و همکاری های منطقه ای تاکید کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала