باقری: گروه های تروریستی شمال عراق را نابود خواهیم کرد

CC BY 4.0 / IRNA / سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیان داشت که اگر حضور نیروی تروریستی ادامه یابد با تکرار و توسعه عملیات ها، آنها را منهدم خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سردار «محمد باقری» به فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال عراق اشاره کرد و گفت: در مسئله اقلیم شمال عراق متاسفانه با کم‌توجهی اقلیم و ضعف‌هایی که دولت عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها داشته است، مواجه هستیم که این سبب شده تا گروهک‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق حضور فعالی داشته باشند.
وی افزود: این گروهک‌ها پس از سال‌ها شکست‌هایی که داشتند در یک سال اخیر با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی سعی کردند عملیات‌های تروریستی را توسعه دهند؛ هرچند که تاکنون نتوانسته‌اند کار موفقی انجام دهند، اما در برخی از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ناامنی‌ها و نگرانی‌هایی را به وجود آوردند بنابراین ما چنین شیطنت‌هایی را برنمی‌تابیم.
باقری خاطر نشان کرد: کشور عراق و اقلیم شمال عراق نباید اجازه دهند تا مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضدانقلاب مسلح در آن منطقه پادگان آموزشی، مقرهای رادیو و تلویزیونی و اردوگاه داشته باشند، کنگره برگزار کنند، آموزش نظامی بدهند، به مرزها و مناطق ما حمله کنند و افرادی را از ما ترور کنند؛ این‌ها برای ما قابل پذیرش نیست.
سهل انگاری همسایه ی ایران پاسخ گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
گزارش و تحلیل
سهل انگاری همسایه ی ایران پاسخ گرفت
سرلشکر باقری گفت: نیروهای مسلح با مباشرت و مسوولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت؛ این حق قانونی و منطقی ملت ایران است که از مرزهای امن و آرامی برخوردار باشند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بیان داشت: به سران اقلیم شمال عراق و مسوولان دولت عراق توصیه کرده‌ایم که بساط این گروه‌های تروریستی را جمع کنند و مانع فعالیت این‌ها شوند؛ البته این اخطار، توصیه و درخواست چند سال است که مطرح شده اما متاسفانه عمل نشده است؛ لذا چنانچه حضور این‌ها و شیطنت‌هایشان ادامه داشته باشد، با تکرار و توسعه عملیات‌های خود، آن‌ها را منهدم خواهیم کرد تا کاملاً بساطشان را جمع کنند و بروند.
سردار باقری گفت: البته فعالیت‌های سیاسی هیچ ایرادی ندارد و ما در درون کشورمان صدها حزب داریم که بسیاری از این‌ها ممکن است با مشی دولت‌های ما اختلاف داشته باشد اما در عین حال نشریه دارند، سامانه‌های ارتباطی دارند و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی خود را انجام می‌دهد که این طبق قانون اساسی ما آزاد است اما فعالیت‌های مسلحانه را نمی‌توانیم تحمل کنیم و حتماً با آن برخورد می‌کنیم.
این مقام تاکید کرد: ما از جهت اطلاعاتی اشراف کاملی بر آن‌ها داریم و در حملات و عملیات‌هایی که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مقر فرماندهی تعدادی از این گروه‌ها را با اعلام قبلی به‌صورت نقطه‌ای منهدم کردیم؛ چراکه ما در مرحله نخست، قصدمان تحمیل تلفات نبود و به همین جهت به آن‌ها اطلاع دادیم.
باقری گفت: از این به بعد چنانچه این فعالیت‌ها و حضور گروه‌های تروریستی ادامه یابد، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала