مطلب نشنال اینترست در مورد یک سلاح روسی قادر به ایجاد "موج آتش"

© Photo / Rosoboronexportمطلب نشنال اینترست در مورد یک سلاح روسی قادر به ایجاد "موج آتش"
مطلب نشنال اینترست در مورد یک سلاح روسی قادر به ایجاد موج آتش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
سباستین روبلین، روزنامه نگارآمریکایی در مقاله خود برای نشریه نشنال اینترست می نویسد جدیدترین سامانه آتش افکن سنگین روسی توس ـ 2 "توسوچکا" TOS -2 Tosochka) (قادر به نابودی تانک های آمریکایی است.
به گزارش اسپوتنیک، وی تأکید می کند که در حال حاضر روسیه در حال بهره برداری آزمایشی از این سلاح جدیداست.
روبلین توجه خود را به برخی تغییرات طراحی جلب می کند که مدل جدید را از سیستم های مشابه قبلی متمایز می کند: در حال حاضر TOS-2 بر روی یک شاسی چرخ دار نصب شده است. این ویژگی سیستم را شبیه آتشبار افسانه ای کاتیوشا می کند که در طول جنگ جهانی دوم از آن استفاده می شد. همچنین این سلاح جدید دارای جدیدترین مکانیسم هدف گیری و کنترل آتش است که باعث افزایش بیشتر پتانسیل جنگی آن می شود.
آزمایش موشک ضد بالستیک جدید در روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
آزمایش موشک ضد بالستیک جدید در روسیه
همچنین  TOS-2 مجهز به سامانه جنگ الکترونیک با سلاح های با دقت بالا بود. نویسنده این مقاله می افزاید: "زره" توسوچکا "ضعیف تر از سلف های قبلی خود است  اما می تواند موجی قوی از آتش را بر سر دشمن بفرستد."
سیستم آتش افکن سنگین (TOS) یکی از سیستم های تسلیحاتی است که برای غیرفعال کردن خودروهای زرهی سبک ، آتش زدن ، تخریب ساختمانها و سازه ها و همچنین از بین بردن نیروی انسانی دشمن واقع در مناطق باز و استحکامات طراحی شده است. تخریب توسط میدان درجه حرارت بالا و فشار اضافی رخ می دهد که با استفاده گسترده از موشک های هدایت نشده در تجهیزات ترموباریک و مواد محترقه ایجاد می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала