بایدن به نقض اصول اعلام شده توسط خودش متهم شد

© REUTERS / Tom Brennerجو بایدن متهم به فرار مالیاتی شد
جو بایدن متهم به فرار مالیاتی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
داریل جی کیمبال، رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا (ACA)، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را به نقض اصول خود متهم کرد. وی خاطر نشان کرد که رئیس دولت با انتقال زیردریایی های هسته ای به استرالیا از تعهد خود به عدم اشاعه سلاح های هسته ای چشم پوشی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس به چنین شکلی در مورد ایجاد اتحادیه  موسوم به  AUKUS بین ایالات متحده ، استرالیا و انگلستان اظهار نظر کرد. وی تصریح کرد که هنوز زود است که بگوییم این مشارکت برای مهار چین یا روسیه است و همچنین اینکه آیا می تواند بر وضعیت ایران و کره شمالی تأثیر بگذارد.
کیمبال گفت: " بر اساس آنچه تا کنون دیده ایم و شنیده ایم ، ابتکار AUKUS برای ارائه زیردریایی های هسته ای به استرالیا تعدادی از مسائل نگران کننده را در مورد عدم اشاعه مطرح می کند که با این واقعیت شروع می شود که ایالات متحده به احتمال زیاد می خواهد فناوری استفاده از اورانیوم دارای درجه بالای غنا به عنوان سوخت را برای استرالیا تأمین کند."
آمریکا حضور نظامی خود در استرالیا را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
آمریکا حضور نظامی خود در استرالیا را افزایش می دهد
این کارشناس تاکید کرد که یک چیز تعمیق همکاری های نظامی است اما گسترش فناوری مخفی نیروگاه ها یک چیز کاملاً دیگر است. وی افزود که اورانیوم غنی شده تنها سوخت زیردریایی ها نیست  اما پنتاگون هیچ تغییری را نمی خواهد.
کیمبال به این نتیجه رسید که اگر بایدن به استانداردهای بالای منع اشاعه پایبند باشد باید مسیر خود را تغییر دهد.
پیش از این، هانس کریستنسن، مدیر برنامه اطلاعات هسته ای در فدراسیون دانشمندان آمریکایی ، به خاطر انتقال فناوری تولید زیردریایی های هسته ای به استرالیا توسط ایالات متحده ابراز نگرانی کرده بودبود. وی خاطرنشان کرد که این می تواند مسابقه تسلیحاتی را تشدید کند و با هنجارهای عدم اشاعه سلاح های هسته ای مغایرت داشته باشد.
ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا 16 سپتامبر توافقنامه همکاری دفاعی را امضا کردند. نام اتحادیه تشکیل شده  AUKUS (مخفف نام کشورهای استرالیا ، انگلستان ، ایالات متحده آمریکا) است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала