پوتین خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان را عجولانه خواند

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان را عجولانه خواند
پوتین خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان را عجولانه خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امروز خود از طریق ارتباط تصویری در اجلاس سران سازمان امنیت جمعی (CSTO) خاطرنشان کرد خروج نیروهای ائتلاف غربی از افغانستان به بیان ملایم عجولانه بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت " ما بلافاصله پس از خروج به بیان ملایم شتابزده نیروهای آمریکایی و متحدان آنها از افغانستان و روی کار آمدن جنبش طالبان (این سازمان در فدراسیون روسیه ممنوع است) ، در اجلاس فوق العاده CSTO در مورد خطرات ناشی از این تغییر اساسی اوضاع در این کشور تبادل نظر کردیم".
بیانیه  سازمان پیمان امنیت جمعی در رابطه با وضعیت افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی در رابطه با وضعیت افغانستان
رئیس جمهور روسیه افزود : "در آن زمان  همه از این نتیجه گیری حمایت کردند که در شرایط کنونی  هماهنگی و انسجام بسیار نزدیک کشورهای عضو CSTO بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است." رهبر روسیه یادآور شد که طرفین "توافق کردند که لازم است در هر زمان آماده استفاده کامل از پتانسیل و توانمندی های دفاعی و سیاسی CSTO برای تأمین امنیت ،و  حفظ صلح و ثبات در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی بود".
طالبان یک ماه پیش حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر  طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала