درخواست روسیه از آژانس انرژی اتمی: تعامل با ایران را سیاسی نکنید

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ها بین المللی در وین بیان داشت که روسیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است تا تعامل با ایران را سیاسی نکند.
به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: روسیه از شرکای خود در آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد که تعامل با ایران از جمله در مسئله بخش های شناسایی شده هسته ای را سیاسی نکند.
اولیانوف ضمن سخنرانی در اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای خاطر نشان کرد: « سوالات باقیمانده از ایران در مورد ذرات شناسایی شده از مواد هسته ای شایسته توجه چندانی از سوی شورای حکام نیست، به دلیل ماهیت تاریخی یا حتی من می گویم ماقبل تاریخی و عدم خطرات از نظر عدم اشاعه در حال حاضر. سیاسی کردن آن تنها به کار نرمال آسیب می زند. همه ما باید بر مسائل جاری و برنامه ها تمرکز کنیم. ضمن اینکه این برنامه به اندازه کافی زیاد هستند.»
در این ارتباط او از دبیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و دولت های عضو خواست که تنش حول این مسائل را کم کرده و آنها را سیاسی نکنند و همچنین همکاری فنی مطمئن و آرام با طرف ایرانی را ارتقاء دهند.
اولیانوف تاکید کرد: « ما به موثربودن هر گونه حدس و گمان سیاسی و فشارهای بیرونی که فقط پرونده را به بن بست می برند، شک داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала