نماینده ایران: مادامی که تحریم ها ادامه دارد، غرب از ما انتظار اقدام سازنده نداشته باشد

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین
کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران  در سازمان های بین المللی در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد تا زمانی که تحریم ها علیه ایران وجود داشته باشد ، کشورهای غربی نباید انتظار انجام اقدامات سازنده از تهران در راستای بازگشت به توافق هسته ای برجام را داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کاظم غریب آبادی امروز چهارشنبه اظهار داشت: "مایه تأسف است که کشورهای اروپایی همچنان حاضر نیستند آمریکا را به خاطر خروج غیرقانونی و یکجانبه آن از توافق هسته ای محکوم کنند و از آن بخواهند تحریم های خود را علیه ملت ایران بردارد، اما در عوض از ایران مطالبه اجرای تعهدات آن تحت برجام را می کنند".
آمریکا، آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام هست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
آمریکا، آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام هست
وی افزود:"مادامی که تحریم ها ادامه دارد، از ایران انتظار خویشتن داری و اقدام سازنده نداشته باشید. اقدامات و فعالیت های هسته ای ما، از جمله غنی سازی در سطوح مختلف و تولید سوخت سیلیساید، برابر حقوق ما تحت معاهده عدم اشاعه صورت می گیرند، جنبه کاملا صلح آمیز دارند و از بُعد پادمانی نیز تحت نظارت و راستی آزمایی آژانس قرار دارند. از اینرو، به این کشورها توصیه می کنم که عوام فریبی نکنید و به تعهدات عمل نکرده خود در برابر ملت ایران عمل کنید. ما بدهکار شما نیستیم.
همانگونه که توسط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان اعلام شد، ایران خواهان مذاکراتی است که نتیجه محور باشد. مهم است که خروجی این تلاش ها متضمن این باشد که تمامی تحریم ها بطور موثر و قابل راستی آزمایی برداشته شوند و ما دوباره شاهد فجایعی مانند خروج آمریکا از توافق، یا سوءاستفاده از مکانیسم های مندرج در برجام و نقض تمامی تعهداتش ذیل آن نباشیم".
یادآور می شود سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایران 13 سپتامبر گفته بود : "ما در خصوص گفتگوها در وین به طور قطعی تصمیم خود مبنی بر ادامه این مذاکرات را اعلام کردیم.
دولت ضمن اینکه اعلام کرده گفتگوهای وین را در تاریخی نزدیک از سر می‌گیرد و حتی اگر ممکن باشد یک ساعت نیز این گفتگوها را به تعویق نخواهیم انداخت اما قطعاً انتظار داریم طرف های دیگر نیز با حضور در وین با رویکردی واقع بینانه بیایند، جمهوری اسلامی ایران هیچ تعهد فرا برجامی را نخواهد پذیرفت و هیچ منفعتی کمتر از برجام را نیز بر نمیتابیم، تمامی تحریم هایی که ناهمخوان با روح و متن برجام هستند باید متوقف شود".
از ماه آوریل ، مذاکراتی در وین بین ایران و پنج میانجی بین المللی (روسیه ،انگلستان، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته ای برجام به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات ایران  در حوزه هسته ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف توافق همچنین بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала