حسن نصرالله: کشتی حامل سوخت ایرانی به لبنان رسیده است

© REUTERS / ALI HASHISHOالأمين العام لـ"حزب الله" حسن نصرالله خلال خطابه
الأمين العام لـحزب الله حسن نصرالله خلال خطابه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
دبیر کل حزب لبنان اطلاع داد که نفت کش رسیده از ایران حاوی گازوئیل است و نفت کش دوم در روزهای آتی وارد بانیاس خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، سیدحسن نصرالله با اشاره به ارسال نفتکش‌ها از ایران گفت: سخن اساسی امروز ما درباره وعده‌مان درباره نفتکش ایرانی است؛ دو مقصد درباره نفتکش حاوی مشتقات نفتی داشتیم که لبنان یا سوریه بود. برای آنکه دولت لبنان را در معرض تحریم قرار ندهیم تصمیم گرفتیم که مقصد نفتکش ایرانی، ابتدا سوریه باشد و سپس محموله وارد لبنان شود.
وی خاطرنشان کرد: رهبری سوریه حرکت نفتکش را در بندر بانیاس برای انبار کردن محموله و انتقال آن به مرز تسهیل و تانکرهایی را برای انتقال آن تأمین کرد. انتقال مشتقات نفتی به بقاع روز پنجشنبه آغاز می‌شود و محموله در انبارهای مشخصی در بعلبک ذخیره و پس از آن در مناطق مختلف لبنان توزیع می‌شود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل در تنگنا بود و معادله بازدارندگی زمینه را برای رسیدن نفتکش اول فراهم کرد و انشاالله بقیه نفتکش‌ها نیز سالم خواهند رسید. نفت‌کشی که رسیده حاوی گازوئیل است و نفتکش دوم در روزهای آتی وارد بانیاس خواهد شد.
نصرالله افزود: مقدمات اداری اعزام سومین نفتکش به لبنان که حاوی بنزین است، مهیا شده است. بنزین در نفتکش سوم بارگیری شده و توافق کردیم که چهارمین نفتکش حاوی گازوئیل آماده شود، هدف ما کمک به کاهش رنج‌های مردم است و نه رقابت با شرکت‌ها یا پمپ بنزین‌ها.
خیانت، بزرگترین مصیبت فلسطینی ها و منطقه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
گزارش و تحلیل
خیانت، بزرگترین مصیبت فلسطینی ها و منطقه
وی بیان داشت: به طرف‌هایی که نیازمند گازوئیل هستند این ماده را اهدا می‌کنیم مانند بیمارستان‌های دولتی، سرای سالمندان، مراکز نگهداری ایتام و بیماری‌های خاص؛ این کمک شامل مراکز تصفیه آب دولتی، روستاهای فقیر که دارای چاه آب هستند. پدافند غیرنظامی و صلیب سرخ لبنان است، بیشترین مقدار به بخشی اعطا می‌شود که برق مردم را تأمین می‌کند.
دبیرکل حزب لبنان افزود: طرف‌هایی که گازوئیل به قیمت مناسب به آنان اعطا خواهد شد، بر اساس اولویت، بیمارستان‌های خصوصی، انبارهای دارو، سیلوها و مراکز مواد غذایی است، هنگام توزیع گازوئیل به صاحبان ژنراتور از آنان خواهیم خواست برق را با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند و قیمت را افزایش ندهند. گازوئیل را به اشخاص تحویل نخواهند داد. ساز و کار توزیع از طریق شرکتی خواهد بود که آمریکا آن را تحریم کرده است. مهم آن است که گازوئیل به طرف‌هایی برسد که نیازمند آن هستند و به بازار سیاه نرسد.
وی افزود: گازوئیل را در چند مرحله توزیع خواهیم کرد و در این زمینه بر شوراهای شهری تکیه خواهیم کرد، ما در انتظار قیمت نهایی هستیم که وزارت انرژی تا روز چهارشنبه یا پنجشنبه با لحاظ نمودن وضع مردم آن را مشخص خواهد کرد، با توجه به احتکار در کشور اکثر هزینه را ما می‌پردازیم، مواد را با قیمتی پایین‌تر از هزینه خواهیم فروخت و قیمت رسمی فروش گازوئیل را اعلام خواهیم کرد که کمتر از هزینه است.
وی تاکیدکرد: خبر نفتکش‌ها را پوشش رسانه‌ای ندادیم به این دلیل که نمی‌خواهیم کسی را به چالش بکشیم و هدف ما بهره برداری سیاسی نیست بلکه می‌خواهیم رنج‌های مردم را کاهش دهیم. هدف از کارت ارزاق کاهش رنج‌های لبنانی‌هاست و از تمام خانواده‌های لبنانی خواستار التزام به قانون هستیم.
دبیرکل حزب لبنان ارسال نفتکش‌ها را گشایشی جدید دانست و گفت: از برکت‌های نفتکش‌ها آن است که در بهای جدیدی را به ویژه پس از اقدام مستقیم آمریکا گشود، قرار است سوخت برای برق برسد و جایگزین نفت عراق شود، از دولت عراق به خاطر تلاشش تشکر می‌کنیم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала