گفتگوی وزرای خارجه ایران و انگلیس و تاکید براتحاد گام های اعتماد ساز دو دولت

© Sputnikحسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی تا همتای انگلیسی خود تاکید کرد که اتخاذ گام های اعتماد ساز از سوی دولت انگلیس برای رفع مشکلات در روابط دو کشور بسیار مهم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، ابراز امیدواری کرد پیرو استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، روابط و تعاملات دو کشور در عرصه های مختلف بر اساس تفاهم و درک متقابل گسترش یابد.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  از آثار سیاستهای نادرست آمریکا و برخی از کشورهای غربی در قبال افغانستان ابراز تاسف کرده و تحقق امنیت و ثبات در این کشور را در گرو استقرار دولت فراگیر با مشارکت تمامی اقوام، اقبال به گفتگو و عدم خشونت، توجه به مردم و نیز مقابله عملی با تروریسم دانست.
وزیر امور خارجه ایران همچنین به انتظار جمهوری اسلامی ایران در لغو تمامی تحریمهای غیر قانونی اشاره کرده و افزود: دولت سیزدهم به رغم آنکه طبیعتا در ابتدای کار در حال مشورتهای داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین است، تصریح کرده که به مذاکراتی که دارای نتایج ملموس بوده و حقوق و منافع مردم را تامین کند اقبال خواهد داشت.
امیرعبدالهیان از اهمیت اتخاذ گامهای اعتماد ساز توسط دولت انگلیس برای رفع برخی مشکلات در روابط دوجانبه گفته و بیان داشت: ساخت اقدامات سازنده و عملی انگلیس در این حوزه ها مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала