سفیر روسیه در افغانستان: نتیجه گیری برای افغانستان زود است

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان
دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
سفیر روسیه اذعان کرد: نتیجه گیری های بلندمدت "در مورد وضعیت افغانستان در دولت جدید هنوز زود است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان، گفت: برای نتیجه گیری های گسترده در مورد وضعیت افغانستان در دولت جدید بسیار زود است و قضاوت در مورد وضعیت کشور باید بر اساس امور دولت موقت اعلام شده در کابل باشد.
تجمع زنان حامی طالبان در کابل + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
تجمع زنان حامی طالبان در کابل + عکس
وی در مورد وضعیت دولت عملاً افغانستان در کانال یوتیوبی به طور زنده اظهار نظر کرد و افزود: وضعیت بسیار مضحک است، فعلاً من هیچ نتیجه بلند مدتی نمی گیرم و لازم است از طریق عمل قضاوت کرد.
در اوایل ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کرد، در ۱۵ آگوست وارد کابل شد و روز بعد اعلام کرد که جنگ به پایان رسیده است.
در دو هفته آخر ماه آگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت دسته جمعی تخلیه شدند.
در شب ۳۱ آگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان پایان داد.
در ۶ سپتامبر، طالبان اعلام کرد که پنجشیر، آخرین ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است. روز بعد، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد.
ریاست دولت موقت بر عهده محمد حسن آخوند است که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر خارجه فعالیت می کرد و از سال ۲۰۰۱ تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
امیرخان متکی رئیس وزارت امور خارجه، محمد یعقوب ریاست وزارت دفاع و ملا سراج الدین حقانی ریاست وزارت امور داخلی را بر عهده گرفت.
همه آنها اعضای جنبش طالبان هستند و از نظر قومی به انجمن های قبیله ای پشتون درانی و غیلزای تعلق دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала