نخست وزیر اسرائیل از ضرورت پاسخ بین‌المللی سریع به برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت

© REUTERS / Ronen Zvulun/Poolنخست وزیر اسرائیل: اگر ایران کشور هسته‌ای شود، تمامی خاورمیانه هسته‌ای خواهد شد
نخست وزیر اسرائیل: اگر ایران کشور هسته‌ای شود، تمامی خاورمیانه هسته‌ای خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
نفتالی بنت ، نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت زمان دادن یک پاسخ بین‌المللی سریع به برنامه هسته‌ای ایران رسیده است.
گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، نخست وزیر اسرائیل با طرح ادعاهایی علیه برنامه هسته‌ای تهران مدعی شد که ایران درباره فعالیت های هسته‌ای خود به جهان دروغ می گوید و از اجرای تعهدات بین المللی اش نیز سر باز می زند.
وزیر خارجه اسرائیل: در مقابل ایران دست روی دست نخواهیم گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
وزیر خارجه اسرائیل: در مقابل ایران دست روی دست نخواهیم گذاشت
به بنت خواستار یک "پاسخ بین المللی" به این فعالیت های هسته ای ایران شد و گفت که از نظر او گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران خطرناک است.
وی گفت: اسرائیل اطلاعات منتشر شده و موقعیت ترسیم شده در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را جدی می گیرد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به کار خواهد گرفت.
نخست وزیر اسرائیل مدعی شد: ایران به دروغگویی به جهان ادامه می دهد و برنامه تسلیحات هسته ای خود را پیش می برد و از اجرای تعهدات بین المللی اش نیز سر باز می زند.
وی در ادامه افزود: گزارش آژانس نشان می دهد که اکنون، زمان یک پاسخ بین المللی سریع به این مسئله است. ما باور داریم که یک موضع سخت و محکم منجر به تغییر در رفتار ایران می شود. هیچکس نباید به این انتظار ساده انگارانه ادامه دهد که ایران از تغییر مذاکره قصد تغییر رفتار خود را دارد.
نفتالی بنت که از زمان روی کار آمدنش به سختی برای مخالفت با احیای برجام تلاش می کند، در دیدار ماه گذشته خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به او گفت که باتوجه به تحولات اخیر در برنامه هسته ای ایران، بازگشت به توافق هسته ای ٢٠١٥ هیچ ارزشی ندارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала