احمدی نژاد: حوادث افغانستان، بزودی دامنگیر پاکستان و همه کشورهای حامی طالبان می شود+ ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی "ویون" هندوستان ابراز عقیده کرد که حوادث افغانستان، بزودی دامنگیر پاکستان و همه کشورهای حامی طالبان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بخشی از این مصاحبه چنین است:
سوال: بار آخری که در خدمت شما بودیم، فرمودید همسایگان نباید در امور یکدیگر دخالت کنند. پنجشیر الان توسط طالبان اشغال شده و ایران درخواست یک تحقیق و تفحص در رابطه با دخالت پاکستان را کرده است. به نظر شما آیا کشورهای دنیا باید برای بررسی این موضوع اقدام کنند؟ 
دکتر احمدی نژاد: اتفاقی که در افغانستان افتاده کاملا روشن است. یک طراحی، برای تاثیرگذاری بر همه کشورهای منطقه است. در واقع یک طراحی شیطانی و ضدانسانی است. اینکه یک گروهی، توسط کشورهای همسایه، مسلح و آموزش داده شوند، حرکت کنند و بیایند یک سرزمینی را فتح کنند و خودشان را دولت بنامند و کشورهای مدعی جهان، سکوت یا حمایت کنند؛ این یک فاجعه و زشتی بزرگی است که بر چهره آنها تا ابد خواهد ماند. چند قدرت بزرگ جهانی، برای تامین منافع خودشان حاضر شدند جان و حقوق اساسی و حق تعیین سرنوشت مردم را زیر پا بگذارند. در خبرها شنیدیم که افسران پاکستانی مستقیما در موضوع جنگ پنجشیر وارد عمل شدند. من اینجا می خواهم مسئولین پاکستان را نصیحت کنم. این اتفاقی که در افغانستان دارد می افتد، بزودی دامنگیر پاکستان و همه کشورهایی که از طالبان حمایت کردند، خواهد شد. من مردم پاکستان، هند، ایران، افغانستان و مردم همه کشورها را دوست دارم و برای همه آنها حقوق اساسی را محترم می دانم و از آن دفاع می کنم و فکر می کنم که امروز همه باید برای توقف جنگ و تامین حقوق اساسی مردم افغانستان، از جمله حق تعیین سرنوشت تلاش کنند. به رسمیت شناختن دولتی که با زور اسلحه و با کمک بیگانگان برجایی مسلط شده و مرام و جهت گیری هایش هم آشکار نیست، این یک لکه ننگ و آسیب بزرگی به کل جامعه بشری خواهد بود. من اطمینان دارم که خسارت های این کار، بزودی دامن کشورهای طراح و حمایت کننده از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه و چین را خواهد گرفت.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала