ابراز نگرانی در ایران به خاطر ترکیب دولت تشکیل شده توسط طالبان افغانستان

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در پیام توییتری خود بر ضرورت ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده و مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو را از جمله نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان نامید.
به گزارش اسپوتنیک علی شمخانی نوشت: اولویت اول افغانستان ثبات و آرامش است. بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.
​یادآور می شود در ده روز اول ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست ولایت پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.
۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.
در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.
اخیراً حملات طالبان برای تصرف پنجشیر، آخرین سنگر جنبش مقاومت در افغانستان شدت پیدا کرده است، امروز فاکس نیوز به نقل از یک منبع آگاه در سنتکام مدعی شد: ارتش پاکستان، با ۲۷ هلیکوپتر پر از نیروهای ویژه و پهپادهای پاکستانی، در حمله به پنجشیر به طالبان کمک کرده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала