ریابکوف: روسیه نگران سیگنال های غرب برای اعمال فشار بر ایران است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyریابکوف: روسیه نگران سیگنال های غرب برای اعمال فشار بر ایران است
ریابکوف: روسیه نگران سیگنال های غرب برای اعمال فشار بر ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، اذعان کرد: روسیه نگران سیگنال های کشورهای غربی درباره نیاز به اقدامات برای تأثیرگذاری بر ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: مسکو نگران پیام هایی است که از پایتخت های غربی درباره ضرورت اعمال فشار سیاسی بر تهران برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دریافت می شود، این منطقی ناقص است.
در سفر نماینده ويژه آمريکا به مسکو، برجام نیز مطرح می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
در سفر نماینده ويژه آمريکا به مسکو، برجام نیز مطرح می شود
وی افزود: من نگران سیگنال هایی هستم که نه تنها از واشنگتن، بلکه از دیگر پایتخت های کشورهای غربی "شرکت کنندگان در روند مذاکرات در وین در مورد احیای برجام" شنیده می شود، که در حال حاضر لازم است برخی "اقدامات نفوذ سیاسی" بر تهران انجام شود؛ این منطق غلط است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: لازم نیست که وضعیت را تشدید کنیم فشار را افزایش ندهیم، بلکه برعکس خویشتنداری نشان دهیم و همچنان راهی برای از سرگیری مذاکرات بیابیم.
وی اظهار داشت: لازم است به فرایندهای داخلی تجدید ساختار دولت در نتیجه انتقال قدرت در ایران احترام گذاشته و منتظر بمانیم تا یک تیم مذاکره کننده جدید برای ادامه کار تعلیق شده برای بازسازی برجام در وین ادامه یابد؛ بله، مکث بیش از حد طولانی می شود، خوب نیست. بله، ایرانیان برای تشکیل تیم مذاکره کننده خود به زمان بیشتری نیاز دارند، اما این نیز اشکالی ندارد.
ریابکوف خاطرنشان کرد: با این وجود، آنچه در حلقه غربی اتفاق می افتد انتقال قدرت است، باید با احترام با آن برخورد کرد. اگر ما اکنون به دنبال برخی از فرمول ها باشیم که به صورت فرضی از قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در محکومیت ایران استفاده کند، من فکر می کنم ما می توانیم به سادگی شانس از سرگیری سریع مذاکرات را تضعیف کنیم.
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در پایان گفت: این امر غیرمولد است و احتمالاً منافع خود کشورهای غربی را نیز برآورده نمی کند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و "گروه پنج" (روسیه، بریتانیای کبیر، چین، فرانسه و آلمان) در مورد مشکل بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اولیه انجام شده است. طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، انجام تعهدات هسته ای از سوی ایران و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران با هیئت آمریکایی رایزنی های جداگانه ای انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
 
 
 
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала