فرار اسرای فلسطینی یک شکست تاریخی برای اسرائیل

© REUTERS / GIL ELIYAHUفرار اسرای فلسطینی یک شکست تاریخی برای اسرائیل
فرار اسرای فلسطینی یک شکست تاریخی برای اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
منابع ارشد اسرائیل معتقدند، که عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان شرایط را کاملا به نفع جنبش جهاد اسلامی رقم می‌ زند و امتیازات زیادی به آن اضافه خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رای الیوم، فرار اسرای فلسطینی از زندان "جلبوع" اسرائیل که یکی از امنیتی‌ ترین و حفاظت شده‌ ترین زندان‌ های این کشور می باشد، همچنان در اولویت دستور کار دولت اسرائیل قرار دارد و بسیاری از موسسات امنیتی و رسانه‌ های این کشور اعتراف می‌ کنند این یک شکست تاریخی برای اسرائیل و هم سطح با شکست ارتش آن در جنگ سال ۱۹۷۳ است.
سلول زندان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
فرار زندانیان فلسطینی و شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل + عکس
در همین زمینه عاموس هرئیل کارشناس نظامی اسرائیل، در روزنامه اسرائیلی هاآرتص به بررسی ابعاد و پیامدهای فرار اسرای فلسطینی پرداخته و تاکید کرد که موفقیت این عملیات منجر به تحریک گروه‌های مسلح فعال در نوار غزه برای اجرای عملیات نظامی ضد اسرائیل خواهد شد.
عاموس هرئیل که روابط نزدیکی با موسسه امنیتی تل‌ آویو دارد به نقل از منابع ارشد اسرائیل گفت، که عملیات فرار اسرای فلسطینی غیر قابل باور بوده و منجر به شادی همه فلسطینی‌ ها شد؛ اما فضای سردرگمی زیادی بر اسرائیل حاکم است و این فضای متشنج همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه رسوایی شکست شدید و وحشتناک اسرائیل در فرار اسرای فلسطینی سر به فلک کشیده گفت، این عملیات بسیار شبیه به یک فیلم هالیوودی بوده و موفقیت آن خطرات امنیتی شدیدی را برای اسرائیل دارد.
این کارشناس اسرائیلی به نقل از همان منابع ارشد تل‌ آویو تصریح کرد: اسرای فلسطینی که از زندان فرار کرده‌ اند به سرعت تبدیل به قهرمانان بزرگی در کرانه باختری شدند و اگر عملیات تعقیب و گریز آنها با درگیری میان این افراد و نظامیان اسرائیل همراه شود، مرگ و یا شهادت آنها فلسطینیان را برای انجام عملیات‌ های خرابکارانه ضد اهداف اسرائیل تحریک خواهد کرد و با موج بزرگ و سریعی از عملیات‌ های مسلحانه فلسطینی مواجه می‌ شویم.
کارشناس اسرائیلی در ادامه گفت که رسانه‌ های فلسطینی عملیات فرار این اسرا را به عنوان دومین پیروزی بعد از کشتن تک تیرانداز اسرائیلی که دو هفته پیش در مرز غزه اتفاق افتاد، معرفی می‌کنند.
منابع ارشد اسرائیل در این خصوص تاکید کردند که عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان شرایط را کاملا به نفع جنبش جهاد اسلامی رقم می‌زند و امتیازات زیادی به آن اضافه خواهد کرد؛ زیرا پنج نفر از این اسرا متعلق به این جنبش هستند.
از طرف دیگر رسانه‌ های اسرائیلی تأکید کردند که یکسری ناکامی‌ های عملیاتی و اطلاعاتی منجر به موفقیت چشمگیر در عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان شد و شکست اسرائیل کاملاً آشکار شده است.
منابع اسرائیلی همچنین به اتفاقاتی که در داخل اردوگاه جنین میان پناهندگان فلسطینی می‌گذرد پرداخته و گفتند که در دوره اخیر گروه‌های مسلح کنترل این اردوگاه را به دست گرفته و مانع از انجام اقدامات نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین در این اردوگاه می‌شوند.
روزنامه هاآرتص در پایان به نقل از منابع ارشد اسرائیل گزارش داد که اگر اسرائیل نتواند بحران کنونی یعنی فرار اسرای فلسطینی را با موفقیت مدیریت کند این موضوع سرانجام منجر به بروز انتفاضه سوم خواهد شد و گروه‌ های فلسطینی تلاش خواهند کرد تا از این اتفاق برای تحریک افکار عمومی و هدایت فلسطینیان به سمت انتفاضه سوم استفاده کنند. آنچه که این سناریو را تقویت می‌کند این است که عملیات فرار اسرای فلسطینی از نظر گروههای فلسطینی به معنی بازگشت به دور جدیدی از درگیری‌ هاست که اراضی فلسطین را شعله‌ ور خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала