ایران و کره شمالی در حال توسعه خطرناک فناوری موشکی خود هستند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsایران و کره شمالی در حال توسعه خطرناک فناوری موشکی خود هستند
ایران و کره شمالی در حال توسعه خطرناک فناوری موشکی خود هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
دبیرکل ناتو طی در جریان نطق سالانه خود بیان داشت: ایران و کره شمالی در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، روز دوشنبه طی سخنانی خواستار افزایش همکاری اعضا و متحدین این اتحادیه برای عملیاتی سازی بیشتر پیمان منع تسلیحات هسته‌ ای، تقویت و به روز رسانی پیمان‌ های کنترل تسلیحاتی و پاسخگویی بیشتر در برابر خشونت شد.
واهمه ناتو از ایجاد ارتش اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
واهمه ناتو از ایجاد ارتش اتحادیه اروپا
طبق این گزارش، دبیرکل ناتو که این سخنان را در جریان نطق سالانه خود مطرح می‌ کرد، مدعی شد که روسیه همچنان به نقض و انحراف مقررات مربوط به پیمان‌ های بین‌ المللی کنترل تسلیحاتی ادامه داده و چین نیز به سرعت در حال تقویت و توسعه برنامه تسلیحاتی هسته‌ ای خود است.
دبیرکل ناتو، همچنین در ادامه مدعیات خود تاکید کرد که چین توسعه فعالیت‌ های نظامی هسته‌ ای خود را بدون وجود هیچگونه شفافیت و محدودیتی رو به جلو برده و این در حالیست که ایران و کره شمالی نیز در حال توسعه فناوری موشکی خطرناک خود هستند.
استولتنبرگ در پاسخ به این تهدیدات خیالی، خواستار همبستگی بیشتر اعضای ناتو برای تقویت پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ ای شده و این پیمان را سنگ بنای رژیم کنترل تسلیحات هسته‌ ای در جهان دانست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفته‌ تر شدن تسلیحات هسته‌ ای با به‌ کارگیری تجهیزات مدرنی همچون هوش مصنوعی در ساخت آنها، خواستار باز تعریف و اصلاح پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ ای شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала