شرط روسیه برای پذیرش دولت طالبان

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر شرط روسیه برای پذیرش دولت طالبان
شرط روسیه برای پذیرش دولت طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
سرگی لاوروف بیان داشت که روسیه در صورتی به مراسم تحلیف دولت طالبان می رود که در برگیرنده تمام بخش های جامعه افغانستان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: " ما می خواهیم از روند تشکیل دولتی حمایت کنیم که منعکس کننده کل جامعه افغانستان شامل طالبان ( ممنوع در روسیه)، سایر گروه های قومیتی نه فقط پشتو ها بلکه خزری ها، ازبکها و تاجیک ها باشد. در صورت چنین همه پذیری دولت می تواند از انتقال پایدار به زندگی جدید اطمینان حاصل کند."
وزیر امور خارجه دریافت دعوت نامه را بعید ندانست و افزود: " اگر درباره همه پذیری صحبت کنیم من معتقدم که ما با کمال میل در چنین مراسمی همراه با سایر کشورهای دعوت شده که در شرایط این کشور تاثیر دارند، شرکت می کنیم."
پانزدهم ماه اوت جنبش «طالبان» به پایتخت افغانستان وارد شد و کنترل کاخ ریاست جمهوری را بدست گرفت. ۱۶ اوت اعلام شد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و دولت در آینده ای نزدیک مشخص می شود. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست، پنجشیر درکوه های  شمال شرقی به سمت کابل است. در شب ۳۱ اوت نظامیان آمریکایی فرودگاه کابل را ترک کردند و نقطه پایانی بر حضور نظامی خود در افغانستان گذاشتد.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала