آیا تحریم های مغایر با برجام برداشته خواهند شد؟

© AFP 2023 / JOE KLAMARوین، برجام
وین، برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
دیپلمات آمریکایی: واشنگتن آماده است به سرعت مذاکرات احیای برجام را به نتیجه رسانده و ورق را برگرداند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیپلمات»، یک دیپلمات ارشد آمریکایی روز 2 سپتامبر (پنجشنبه) گفت که آنها هنوز منتظر پاسخ ایران در مورد زمان آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات بین المللی به منظور احیای احتمالی برجام هستند.
این دیپلمات ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود افزود: «در حالی که زمان یک عامل تاثیرگذار است، مهمتر این است که ایرانیان با موضعی واقع بینانه که به بازگشت متقابل به توافق کمک می کند، به مذاکرات بازگردند. ما آماده ایم راهی پیدا کنیم تا تحریم های مغایر با برجام را برداریم و آنها نیز اقدامات هسته ای که با برجام مغایر است را به عقب برگرداند. ما آماده ایم تا مذاکرات را با این روح و نگرش ادامه دهیم و سعی کنیم به سرعت به نتیجه برسیم تا ورق را برگردانیم.»
سناریوی شروع جنگ جهانی سوم بین روسیه و آمریکا تشریح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
سناریوی شروع جنگ جهانی سوم بین روسیه و آمریکا تشریح شد
وی گفت: «ایرانی ها باید تصمیم بگیرند که آیا آنها نیز متعهد به این کار هستند یا نه. در غیر این صورت، ما مجبوریم مسیر متفاوتی را انتخاب کنیم».
با این حال یک مقام اروپایی گفت که پیام به بروکسل بسیار مبهم است. این مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «من نمی گویم تردیدها برطرف شده، اما این تفسیر به عنوان یکی از گزینه های احتمالی مطرح شده است».
حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه جديد ايران، تاکید کرد که دولت رئیسی به دنبال آن است که ایران به عنوان یک دولت مهم در منطقه شناخته شود، نقش غرب در منطقه را مغایر با منافع ایران می داند و به دنبال این است که مذاکرات برای ایران دستاوردهای ملموسی داشته باشد.
امیرعبداللهیان گفته بود: «مذاکره یکی از ابزارهای دیپلماسی است و ما امیدواریم که اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد و طرف های دیگر بر اساس خرد و نه پیام های غیر سازنده بر سر میز مذاکره حاضر شوند. طرف دیگر درک می کند که دو تا سه ماه طول می کشد تا دولت جدید روی کار بیاید و برای هر تصمیمی برنامه ریزی کند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала