هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند
هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
سیگرید کاگ، وزیر خارجه هلند روز چهارشنبه گفت که این کشور اروپایی از قطر درخواست کرده است اجازه دهد سفارت هلند از افغانستان به دوحه منتقل شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی پس از اتمام روند خروج نیروهای مسلح خارجی و تخلیه غیرنظامیان از کابل ، در دیداری وارد قطر شد.
وزیر امور خارجه هلند گفت: "هلند از تلاش های قطر که در تخلیه اتباع خارجی و افغان ها از افغانستان کمک کرد، بسیار قدردانی می کند. ما منتظر موافقت قطر با  درخواست ما برای انتقال سفارت هلند از افغانستان به دوحه هستیم."
دیدگاه وزارت خارجه روسیه درباره خطر تروریسم در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
دیدگاه وزارت خارجه روسیه درباره خطر تروریسم در افغانستان
پیش از این، سفارتخانه های آمریکا و ژاپن پس از ورود طالبان (در روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) به پایتخت افغانستان  از کابل به دوحه به دوحه نقل مکان کرده بودند.
دیشب 31 اوت، سربازان ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرده  و به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور پایان دادند. فرودگاه پایتخت تحت کنترل طالبان (در روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) در آمد. سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد در این رابطه گفت که ایالات شکست خورده و به اهداف خود در افغانستان نرسیده است.
شبه نظامیان طالبان تقریباً کل خاک افغانستان را تصرف کرده و تنها ولایتی که تحت کنترل آنها نیست پنجشیر است. احمد مسعود ، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در پنجشیر گفت که در صورت ایجاد حکومت فراگیر و احترام به حقوق شهروندی ، مبارزه با طالبان پایان می یابد. در همان زمان ، رایزنی ها در مورد تشکیل دولت جدید در افغانستان به پایان رسیده  و اعضای طالبان سمت های کلیدی را در این دولت به دست خود گرفته اند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала