قطع اینترنت در پنجشیر توسط طالبان

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اینترنت همراه
 اینترنت همراه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
طالبان فعالیت شبکه اینترنت در پنجشیر را که هنوز به تصرف آنها در نیامده، از کار می‌اندازند.

به گزارش اسپوتنیک، رها پرس گزارش داد که احتمالاً این کار به‌منظور جلوگیری از انتشار پست های توییتی امرالله صالح معاون رئیس جمهور سابق افغانستان که خود را رئیس‌جمهور موقت اعلام کرده، صورت گرفته باشد.

احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود به همراه امرالله صالح معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان و به همراه برخی چهره های سیاسی دیگر در ولایت پنجشیر حضور دارند و جبهه مقاومت علیه طالبان را تشکیل داده اند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
طرح فرانسه برای ایجاد منطقه امن در کابل

احمد مسعود گفته است که راه حل سیاسی برای تشکیل یک دولت همه شمول را می پذیرد اما با زور سلاح هیچ گاه تسلیم نخواهد شد. وی همچنین اخبار رسانه های غربی را تأیید کرد که گزارش داده بودند علاوه بر شبه‌نظامیان محلی، نظامیانی نیز تحت رهبری او فعالیت می کنند که مسلح هستند و از دیگر نقاط افغانستان به او ملحق شده اند، از جمله مبارزان سابق واحدهای ویژه.

روز 15 ماه اوت (یکشنبه) رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه‌نظامیان طالبان اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که «برای جلوگیری از کشتار وسیع» کشور را ترک کرده است. 16 ماه اوت (دوشنبه) محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

در ده روز اول ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.

در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.

در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

هم‌اکنون گزارش شد که ارتباط اینترنتی و تلفن همراه در پنجشیر افغانستان برقرار شده است. مسلم شیرزاد کارمند سابق TOLOnews این خبر را در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала