بایدن: احتمال حمله جدید به فرودگاه کابل وجود دارد

© REUTERS / LEAH MILLISبایدن
بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
نظامیان آمریکایی بعید نمی دانند که طی 24 ساعت آینده فرودگاه کابل مورد حمله تروریستی جدید قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتظار حمله دیگری به فرودگاه کابل طی 36-24 ساعت آینده است.

وی در ادامه گفت:« اوضاع در آنجا بسیار متشنج و خطرناک است. خطر حمله تروریستی به فرودگاه کابل همچنان زیاد است. فرماندهی ما به من خبر داد که در 36-24 ساعت آینده احتمال حمله تروریستی  بسیار زیاد است».

کمیسیون اروپا: شمار پناهجویان افغانستان به 3.7 میلیون نفر رسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
کمیسیون اروپا: شمار پناهجویان افغانستان به 3.7 میلیون نفر رسیده است

همچنین اعلام شد که آمریکا فقط به یک حمله به گروهک تروریستی و شاخه ای از داعش « ولایت خراسان» (گروه تروریستی و ممنوعه در روسیه) کفایت نخواهد کرد و به شناسایی تمام گروه هایی که در انفجارات فرودگاه کابل دست داشتند ادامه خواهد داد که باعث کشته شدن 13 نظامی آمریکایی شد.

پیشتر اعلام شده بود که بر اساس آخرین داده‌ها، در حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده دو نفر از اعضای بلند پایه داعش- ولایت خراسان ( تروریستی و ممنوعه در روسیه) کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. ایالات متحده این گروه را به سازماندهی انفجار در فرودگاه کابل که روز 26 اوت (پنجشنبه) منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و ده‌ها افغان شد، متهم می‌کند.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده پیش از این در بیانیه‌ای اعلام داشت: «نیروهای مسلح آمریکا یک عملیات ضد تروریستی علیه داعش ( تروریستی و ممنوعه در روسیه) انجام دادند. این حمله هوایی با استفاده از پهپاد در استان ننگرهار افغانستان انجام شد. بر اساس اطلاعات اولیه، هدف منهدم شده است. هیچگونه تلفات غیر نظامی ببار نیامده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала