شویگو: سلاح های دقیق آمریکایی در افغانستان باقی مانده اند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه در حال بررسی خطرات و تهدیدات ناشی از افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکایی ها اسلحه دقیق زیادی در افغانستان باقی گذاشتند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه در حال بررسی خطرات و تهدیدات ناشی از افغانستان است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: « از جمله تهدیدات و خطرات می توان از مواد مخدر، مقدار زیادی اسلحه و تسلیحات دقیق قال حمل هستند. اگر می گویند که طی این مدت سیستم موشکی ضد هوایی قابل حمل از ایالات متحده به تعداد درست نمی دانم، شاید دهها سیستم، به اوکراین ارسال شده، تعداد این سیستم ها بیش از صدها سامانه در افغانستان است. این سیستم ها فقط تحویل داده نشده اند، بلکه به دست آنها منتقل شده اند».

نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان

روز 15 ماه اوت (یکشنبه) رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه‌نظامیان طالبان اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که «برای جلوگیری از کشتار وسیع» کشور را ترک کرده است. 16 ماه اوت (دوشنبه) محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

در ده روز اول ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.

در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала