پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در جنگ احتمالی با چین و روسیه، شانس کمی برای رسیدن به پیروزی دارد.

به گزارش اسپوتنیک  آرون میچل، دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا  این عقیده را روز شنبه  28 اوت در ستون خود در مجله نشنال اینترست "The National Interest" ابراز کرد.

وی تأکید کرد که ایالات متحده در صورت درگیری نظامی با چین یا روسیه به "انجام تلاش های بزرگ ملی و سراسری" نیاز خواهد داشت که این کشور طی نسل های زیادی به خود نندیده است.

میچل معتقد است که چنین جنگ احتمالی ارتش آمریکا را به طور کامل فرسوده و ناتوان خواهد کرد.

آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
آمریکایی ها در مورد "آسیب پذیری ویژه" خود در فضا صحبت کردند

این کارشناس سیاسی مشهور خاطرنشان کرد در واقع آمریکا مجبور خواهد شد با ارتش هایی  بجنگد  که از منابع نیمی از اوراسیا استفاده می کنند. چنین جنگی فشار بیش از حدی به  نیروهای ارتش آمریکا وارد کرده و شاید حتی آنها را به طور کامل فرسوده و ناتوان کند. "

معاون سابق وزیر امور خارجه حتی این سوال را مطرح کرد که آیا ایالات متحده در صورت رویارویی هسته ای اصلاً ح به موجودیت خود ادامه خواهد داد یا خیر.

میچل نتیجه گرفت که استراتژی اصلی امروز واشنگتن باید جلوگیری از جنگ در دو جبهه با چین و روسیه باشد. وی همچنین خاطرنشان کرد که از سال 2018 استراتژی ملی ایالات متحده بر جنگ با آماده ترین دشمن یعنی  چین متمرکز شده است.

پنجشنبه  26 اوت، نیل فرگوسن، کارشناس مجله اکونومیست اظهار داشت که فروپاشی هژمونی آمریکا می تواند به وقوع یک جنگ بزرگ جهانی تبدیل شود. فرگوسن پیش بینی کرد با افول سلطه آمریکا از یک سو و تقویت قدرت چین از سوی دیگر ، درگیری اجتناب ناپذیری کشورها در شرق آسیا رخ خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала