شورای دوازده نفره اداره افغانستان تشکیل خواهد شد

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
رسانه: گروه طالبان در تلاش است تا دولتی قابل قبول برای جامعه بین المللی را اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « فارن پالیسی»، سران طالبان قرار است برای اداره امور افغانستان شورایی ۱۲ نفری را تشکیل دهند، اما با این حال جزئیات بیشتری از شورا و هیئت طالبان برای اداره افغانستان اعلام نشده است.

پیشتر، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان در نخستین نشست خبری خود گفته بود: «در مورد ایدیولوژی و باورها تفاوت بین طالبان الان و بیست سال وجود ندارد. اما به لحاظ پختگی سیاسی تغییراتی ایجاد شده و در حال حاضر طالبان از نظر سیاسی پخته‌تر شده است».

برای تصمیم گیری پیرامون دولت افغانستان هنوز زود است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
گزارش و تحلیل
برای تصمیم گیری پیرامون دولت افغانستان هنوز زود است

با گذشت بیش از یک هفته از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد. طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

روز 15 ماه اوت (یکشنبه) رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه‌نظامیان طالبان اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که «برای جلوگیری از کشتار وسیع» کشور را ترک کرده است. 16 ماه اوت (دوشنبه) محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала