جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها علیه یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFO یمن
 یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «المسیره»، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی این کشور به بررسی آخرین تحولات یمن پرداختند.

المشاط در این دیدار تصریح کرد: «سران ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با سختی‌های روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند. کشورهای متجاوز و در رأس آن آمریکا از طریق تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و نیز جنگ اقتصادی، به دنبال افزایش رنج یمنی‌ها هستند».

️عربستان سعودی طالبان را به رسمیت شناخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
️عربستان سعودی طالبان را به رسمیت شناخت

پیشتر، شرکت نفت یمن بیانیه‌ای در خصوص جنگ اقتصادی عربستان سعودی و ائتلاف تحت کنترل آن علیه این کشور صادر کرده بود. شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی در ادامه جنگ اقتصادی علیه این کشور همچنان چهار کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.

در بیانیه این شرکت  آمده است: «ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی حامل بیش از ۶۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل اصرار دارد و بیش از ۸ ماه است که این روند ادامه دارد. ائتلاف سعودی در راستای گسترش بحران اقتصادی و معیشت یمنی‌ها از طریق تشدید محاصره و ممانعت از رسیدن کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده، حرکت می‌کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала