آیا انگلیس طالبان را تحریم خواهد کرد؟

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
رسانه: لندن قصد دارد رهبران گروه ۷ را ملزم به اعمال تحریم های جدید علیه طالبان کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، برخی منابع مدعی شده‌اند که انگلیس قصد دارد در نشست سران گروه ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) موسوم به «جی ۷» که روز 24 ماه اوت (سه شنبه) درباره تحولات افغانستان برگزار خواهد شد، این کشورها را به بررسی اعمال تحریم‌هایی جدید علیه طالبان ملزم کند.

با استناد به یک مقام دولتی انگلیس که نخواست نامش فاش شود و یک دیپلمات غربی، انگلیس که در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، مدعی است چنانچه طالبان مرتکب اقدامات منافی حقوق بشر شود و اجازه دهد که خاک افغانستان به بهشتی برای تروریست‌ها تبدیل گردد، گروه ۷ باید تحریم‌های اقتصادی را در نظر بگیرد و کمک‌ها را متوقف سازد.

افت سهام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
گروه طالبان باعث ریزش بازار سهام آمریکا شد

شایان ذکر است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز 22 ماه اوت (یکشنبه) در این خصوص گفته بود که همکاری جامعه جهانی، جلوگیری از بحران انسانی و کمک به مردم افغانستان برای تخلیه امن از این کشور بسیار حیاتی است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته بود که تمام رهبران (گروه هفت) بر ضرورت عبور امن تمام افرادی که خواهان ترک افغانستان هستند و همچنین نیاز به یک عزم و اراده سیاسی فراگیر که از حقوق بشر اساسی تمام مردم افغانستان حمایت کند، تأکید کردند.

درگیری‌ها میان طالبان و ارتش افغانستان همزمان با اعلام پایان فرآیند خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱« بیستمین سالگرد حملات تروریستی به خاک آمریکا» در نهایت به پیشروی‌های نظامی و سریع طالبان طی هفته‌های اخیر و سقوط کابل به دست نیروهای طالبان در روز 15 ماه اوت 2021 منجر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала