چین: دموکراسی آمریکا به درد دیگر کشورها نمی خورد، تحولات افغانستان نمونه آن است

© AP Photo / Emrah Gurelچین: دموکراسی آمریکا به درد دیگر کشورها نمی خورد، تحولات افغانستان نمونه آن است
چین: دموکراسی آمریکا به درد دیگر کشورها نمی خورد، تحولات افغانستان نمونه آن است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که تغییرات قابل توجه اوضاع در افغانستان بار دیگر نشان داد که دموکراسی تحمیلی از خارج نمی تواند با دوام و مستحکم باشد

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز جمعه، گفت که دموکراسی تحمیلی آمریکا به درد دیگر کشورها نمی خورد، مناطق مختلف شرایط خاص خود را دارد، و استعمال دموکراسی دستوری با تعریف خاص خود در یک منطقه دیگر می تواند اثرات زیان باری داشته باشد.

درخواست کابل از روسیه، چین و هند برای کمک در مبارزه با تروریسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
درخواست کابل از روسیه، چین و هند برای کمک در مبارزه با تروریسم

هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:" تغییرات قابل توجه اوضاع در افغانستان بار دیگر نشان داد که دموکراسی تحمیلی از خارج نمی تواند با دوام و مستحکم باشد. واقعیات حاکی از این است که دموکراسی نمی تواند دستوری باشد، و دموکراسی ثابت و تعیین شده معنی ندارد."
هوآ چونینگ تصریح کرد همانطور که نوشیدن روزانه شیر سرد برای معده زیان دارد و با معده چینی ها سازگاری ندارد و چینی ها این کار را نمی کنند، و یا مثلا امریکایی ها نمی توانند به سبک چینی ها غذا بخورند، و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، به همان شکل باید دانست که دموکراسی هم شرایط خاص خود را دارد، و نمی تواند یک نسخه مشابه در مناطق مختلف داشته باشد. باید دانست که دموکراسی مثلا نوعی نوشیدنی نیست که بتوان با طرز تهیه واحد در اقصی نقاط دنیا توزیع کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین افزود حق تعیین تعریف دموکراسی و میزان دموکراتیک بودن کشورها چیزی نیست که در انحصار آمریکا و متحدانش باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала