طالبان از نقش بزرگ چین در بازسازی افغانستان سخن گفت

© Sputnik / Z.Mطالبان از نقش بزرگ چین در بازسازی افغانستان سخن گفت
طالبان از نقش بزرگ چین در بازسازی افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در مصاحبه با یک شبکه چینی تاکید کرد که پکن نقش سازنده‌ای در پیشبرد صلح و آشتی داخلی در افغانستان بازی کرده است و می‌تواند در ساختن دوباره افغانستان سهیم باشد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شاهین در مصاحبه با شبکه سی جی تی ان چین افزود: «چین یک کشور بزرگ با اقتصاد غول پیکر و ظرفیت زیاد است. من فکر می‌کنم آنها می‌توانند نقش خیلی بزرگی در بازسازی، نوسازی و توانبخشی دوباره افغانستان داشته باشند.»

Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи на юге Франции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
گفتگوی روسای جمهور روسیه و فرانسه در مورد وضعیت افغانستان

ماه گذشته میلادی دیداری میان «وانگ یی» وزیر خارجه چین با هیاتی از طالبان در شهر بندری تیانجین در شمال این کشور برگزار شد.

وانگ یی در این دیدار ابراز امیدواری کرده بود که افغانستان سیاستهای میانه اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه نیز طی یک تماس تلفنی با «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس از جامعه جهانی درخواست کرد تا از هرگونه اعمال فشار به افغانستان در جریان روند انتقال قدرت و همچنین استفاده از آن به عنوان میدان نبرد برای تسویه حساب‌های خود خودداری کنند.

وزیر خارجه چین همچنین در ادامه در خصوص تمایل پکن برای کمک به حل مسئله افغانستان ادامه داد که چین بر اساس اصل عدم مداخله در امور داخلی، تمایل دارد «نقش سازنده‌ای را در موضوع افغانستان» ایفا کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала