چه کسی محموله‌های سوخت ایرانی برای لبنان را خریداری کرده است؟

© AFP 2023 / Atta Kenareتانکر نفتی ایران
تانکر نفتی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
اقدام ایران و حزب‌الله در تامین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنانی با واکنش منفی مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، اقدام ایران و حزب‌الله در تامین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنانی با واکنش منفی مواجه شده است.

روز 19 اوت (پنجشنبه)، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد.

ورود نخستین کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
ورود نخستین کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان

بلافاصله پس از طرح این خبر از سوی دبیرکل حزب‌الله برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با هدف تشویش اذهان عمومی داخل کشور نسبت به این موضوع، اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.

این در حالی است که بنابر اخبار رسیده ، محموله‌های ایرانی سوخت که سیدحسن نصرالله امروز بدان اشاره کرد، تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

گفتنی است واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ارسال سوخت برای لبنان درج شده است و این اقدام حزب‌الله را شکستی دیگر برای اسرائیل و گسترش ابعاد معادله پاسخ‌گویی و بازدارندگی از سوی سیدحسن نصرالله عنوان کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала