رئیسی در گفتگو با پوتین: اراده جدی برای نهایی کردن سند همکاری ایران و روسیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگو با ولادیمیر پوتین گفت: برای نهایی کردن هرچه سریعتر سند جامع همکاری های ایران و روسیه اراده جدی داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، بیان داشت: به دنبال رفع موانع در روابط و گشودن دریچه‌های جدید همکاری و مصمم به افزایش حجم تجارت دوجانبه با روسیه هستیم.

رئیس جمهور گفت: اراده جدی برای نهایی کردن هر چه سریعتر سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه داریم.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از همکاری‌های روسیه برای پیشگیری از شیوع کرونا و نیز تلاش برای تولید مشترک واکسن کرونا تصریح کرد: ایران به دلیل شرایط خاص کنونی درخواست دریافت محموله‌های بیشتری از واکسن کرونا را دارد.

رئیسی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که به معاهدات بین‌المللی از جمله NPT پایبند است، در استیفای حقوق ملت خود در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و برخورداری آنها از منافع و دستاوردهای این فناوری در همه عرصه‌های صلح آمیز، جدیت دارد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره اوضاع افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره اوضاع افغانستان

رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد: آمریکا قصد دارد با بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای به جای نشستن در جایگاه مجرم، در مقام مدعی بایستد و در عوض پاسخگویی به خاطر نقض عهدها و اقدام‌های ظالمانه و غیرقانونی،‌ ایران را در موضع پاسخگویی قرار دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بیان داشت: سخنان رهبر عالی ایران که فرمودند سطح بالای اعتماد متقابل و ظرفیت بالای اقتصادی در دو کشور می‌تواند منجر به رسیدن به نتایج ملموس در عرصه‌های دوجانبه شود، به خوبی در یاد بنده نقش بسته است.

رئیس جمهور روسیه افزود: از طریق رئیس دومای روسیه که در حاشیه مراسم تحلیف با جنابعالی دیدار کرده بود از پیشنهاد انعقاد قرارداد جامع همکاری دوجانبه مطلع شدم و از این ابتکار مثبت استقبال و حمایت میکنم.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در جریان بودن فرآیند تحویل واکسن کرونا به ایران تصریح کرد: آهنگ تحویل واکسن کرونا به ایران از سپتامبر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала