آمریکا، تهران را به احیای مذاکرات هسته‌ای فراخواند

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
واشنگتن پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره تولید اورانیوم فلزی توسط ایران، از تهران خواست به مذاکرات در چارچوب برجام بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که ایران باید به مذاکرات مربوط به رعایت تمام و کمال مفاد برجام برگردد و از توسعه برنامه هسته ای خود دست بردارد.

سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران

در این سند همچنین آمده است: « ایران باید به توسعه عرصه هسته ای خود خاتمه بدهد و به مذاکراتی برگردد که رعایت تمام شرایط برجام را درنظر می گیرد».

گفتنی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر گزارش داده بود که ایران تاکنون 200 گرم اورانیوم فلزی با غنای 20 درصد تولید کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده بود: «در روز 14 اوت آژانس تأیید کرد که ایران از 257 گرم اورانیوم غنی‌شده تا سطح 20 درصد به شکل UF4 (تترا فلوراید اورانیوم) برای تولید 200 گرم فلز اورانیوم با غنای 20 درصد استفاده کرده است.

تولید فلز اورانیوم 20 درصدی سومین گام از برنامه چهارمرحله‌ای ایران است و مرحله چهارم شامل تولید یک صفحه سوخت رآکتور خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала