آزادی حساب‌های کاربری سیاستمداران هندی در توییتر

© AP Photo / Matt Rourke, File توییتر
 توییتر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
چرا توئیتر حساب سیاستمداران هندی مخالف دولت به حالت تعلیق درآورده بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ورج»، توئیتر سرانجام حساب‌های توئیتر تعدادی از سیاستمداران هندی را که متعلق به حزب مخالف دولت هستند، از حالت تعلیق خارج کرد.

گفتنی است که تعلیق حساب‌های یادشده زمانی رخ داد که راهول گاندی رهبر حزب مخالف دولت، توئیتی حاوی یک عکس را ارسال کرد که وی در این عکس در کنار والدین دختری ایستاده بود که مدعی تجاوز و قتل وی در دهلی نو شده بودند. گاندی در این توئیت از حمایت خود از والدین این دختر خبر داده بود و افزوده بود که آنها مستحق عدالت هستند. تعدادی از اعضای حزب مخالف دولت هم این توئیت را بازنشر کرده بودند.

ثبت نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به  آنفلوانزای مرغی در هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
ثبت نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به "آنفلوانزای مرغی" در هند

این کار در شرایطی صورت گرفت که بر طبق قوانین هند افشای هویت کودکان و قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی ممنوع است. از همین رو کمیسیون ملی حفاظت از حقوق کودکان هند از توئیتر خواست تا در این زمینه وارد عمل شود. در نتیجه حساب‌های منتشر کننده این محتوا که متعلق به شخصیت‌های سیاسی بودند، تعلیق شدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این محتوا ۱۵ هزار بار در توئیتر به اشکال مختلف بازنشر شده و مشاهده آن در هند کماکان ممنوع است، هر چند در سایر نقاط جهان منعی در این زمینه وجود ندارد.

در سال‌های اخیر کشمکش‌های زیادی بین توئیتر و مقامات هندی برای وادار کردن این شرکت به تبعیت از قوانین هند رخ داده و در نهایت توئیتر چند هفته قبل فردی را برای رسیدگی به این موضوع در هند منصوب کرد تا مشمول جریمه و برخورد قضائی دولت نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала