واکنش دبیر شورای‌عالی امنیت ایران به تحولات افغانستان

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
آیا ایران از مردم افغانستان پشتیبانی خواهد کرد؟

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ایران با اشاره به تحولات افغانستان در توئیتی خبر داد که همچون ۴۰ سال گذشته پشتیبان مردم افغانستان و خواست و اراده آنها هستیم.

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات افغانستان در توئیتی نوشت: «دی‌ماه 97 در سفر به کابل جلسه پرچالشی با رییس جمهور افغانستان داشتم. سخنان سوزناک امروز وزیر دفاع این کشور ترجمان آثار اشغال 20ساله افغانستان توسط آمریکا و عمق نفوذ و تأثیرگذاری واشنگتن در دولت این کشور بود».

​گفتنی است خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحولات افغانستان گفته است: «در مورد  سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تقلیل نیروها صورت گرفته و تا جائی که فعالیت‌های ضروری سفارت مختل نشود همکاران برگشته‌اند».

محمد جواد ظریف در خصوص موضع ایران پس از خروج غنی از افغانستان در توییتی نوشت:«خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود. ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد. جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد».

پس از خروج اشرف غنی از افغانستان، حامد کرزی اعلام کرد که برای جلوگیری از هرج و مرج، اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، یک شورای هماهنگی ایجاد شده است. این شورا شامل عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала