بلینکن: ما به طالبان هشدار دادیم

© AP Photo / Jacquelyn Martinبلینکن: ما به طالبان هشدار دادیم
بلینکن: ما به طالبان هشدار دادیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
ایالات متحده روز یکشنبه اقدام به اعزام دیپلمات ها از سفارت خود در کابل کرد در حالی که طالبان پایتخت افغانستان را محاصره کرده و خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، به جیک تاپر از سی.ان.ان گفت: ایالات متحده به طالبان در مورد "واکنش سریع و قاطع" در صورت تداخل با پرسنل آمریکایی هشدار داده است.

نقشه آمریکا برای افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
گزارش و تحلیل
نقشه آمریکا برای افغانستان

وی گفت که کارکنان سفارت در حال انتقال به فرودگاه کابل هستند زیرا ایالات متحده در تلاش است تا از امنیت و امنیت دیپلمات ها اطمینان حاصل کند.

بلینکن افزود: به همین دلیل ما نیروهایی داریم تا مطمئن شویم که می توانیم این کار را به شیوه ای امن و منظم انجام دهیم. دیپلمات ها آنجا را ترک کرده و به فرودگاه می روند.

وزیر امور خارجه آمریکا، تأکید کرد: ماموریت آمریکا برای پایان دادن به حملات از سوی افغانستان به ایالات متحده موفقیت آمیز بوده است و مقایسه بین هرج و مرج در کابل و تصرف سایگون پایتخت ویتنام جنوبی در سال ۱۹۷۵ توسط ارتش خلق ویتنام را تکذیب کرد.

اوایل روز یکشنبه، دیپلمات ها با هلیکوپتر از سفارت در کابل، که در منطقه بسیار محاصره شده در محله وزیر اکبر خان واقع شده بود، به فرودگاه منتقل شدند. پس از آنکه طالبان خود را در چند روز به کابل رساند، دولت جو بایدن پنج هزار سرباز آمریکایی را برای کمک به تخلیه نیروها مستقر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала