طالبان وعده می‌دهند تروریستها از افغانستان علیه دیگر کشورها وارد عملیات نشوند

© @https://twitter.comطالبان
طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
طالبان: ما متعهد می شویم که اجازه استفاده از خاک افغانستان برای فعالیت علیه هر کشوری از جمله همسایگان افغانستان را به تروریست‌ها ندهیم.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین، سخنگوی جنبش طالبان (سازمان ممنوعه در فدراسیون روسیه) در مصاحبه با آژانس خبری هند «ایشن نیوز اینترنشنال» (ANI)، اظهار داشت که طالبان متعهد می شوند اجازه استفاده از خاک افغانستان برای فعالیت علیه هر کشوری از جمله همسایگان افغانستان را به تروریست ها ندهند.

وی در ادامه افزود: «ما هیچگونه ارتباطی با گروهک های تروریستی مستقر در پاکستان نداریم. این گفته ها بی اساس هستند و نه بر حقایق واقعی، بلکه بر برخورد خاص سیاسی نسبت به ما استوار هستند. ما برای کمک هند به ملت افغانستان اهمیت زیادی قائل هستیم. هندی ها به ملت افغانستان و یا طرح های ملی کمک می رسانند. در گذشته نیز همینطور عمل کردند. به نظر من این چیزی است که ارزشمند است».

طالبان: دیپلمات های ایرانی در امنیت هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
طالبان: دیپلمات های ایرانی در امنیت هستند

هند نگران پیشرفت اوضاع در افغانستان است و از آن واهمه دارد که با سرکار آمدن طالبان در افغانستان، گروههای تروریستی در هند نیز فعال شوند. ناندان اونیکریشنان کارمند علمی افتخاری مرکز کارشناسی Observer Research Foundation، اظهار داشت: «بعید نمی داند که با روی کار آمدن طالبان، گروهک های اسلامی نفوذی در کشمیر که با گروههای ارتباطی در افغانستان در تماس هستند از کمک مضاعف برخوردار بشوند».

در این میان، سخنگوی طالبان به هند هشدار داد که آن کشور باید از دخالت در اوضاع داخلی افغانستان و اعزام واحدهای نظامی به آنجا خودداری ورزد.

وی در ادامه گفت:« اگر هندی ها کمک نظامی به افغانستان اعزام کنند و نظامیان خود را در آنجا مستقر سازند، فکر نمی کنم این کار به نفع آن ها تمام شود.هندی ها سرنوشت حضور نظامی  دیگر کشورها در افغانستان را دیدند. از اینرو آنها ممکن است با چنین سرنوشتی روبرو شوند».

هند تا کنون قصد خود برای اعزام نظامیان به افغانستان را اعلام نکرده است، اما در رسانه های محلی این امکان در حال بحث شدید است.

شاهین در ادامه صحبت خود گفت: «طالبان قصد حمله به سفارتخانه ها و یا دیپلمات های خارجی را ندارند. از طرف ما، آنها با هیچگونه خطری مواجه نیستند. ما قصد حمله نداریم و بارها در اعلامیه های خود از این موضوع صحبت کردیم».

گفتنی است پس از آنکه آمریکا پایان عملیات جنگی در افغانستان را اعلام کرد و خروج نیروهای آمریکا از خاک افغانستان آغاز شد، طالبان حملات علیه نیروهای دولتی را شدت بخشیدند. مطابق با خبرهای دریافتی، طالبان 90 درصد خاک افغانستان از جمله مناطقی در مجاورت با ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان و ترکمنستان را تحت کنترل دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала