نخست وزیر انگلیس: مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شویم

© REUTERS / PETER CZIBORRA نخست وزیر انگلیس: مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شویم
 نخست وزیر انگلیس: مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شویم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی خواست تا با همکاری با یکدیگر مانع از تبدیل افغانستان به «خاکریزی برای تروریسم» شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نخست وزیر انگلیس که پس از جلسه اضطراری دولتش برای بررسی بحران افغانستان سخن می‌گفت وعده داد که کشورش مسیر «اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک» را دنبال خواهد کرد. بوریس جانسون با این حال احتمال «راه حل نظامی» در شرایط کنونی را رد کرد.

نگرانی افغان ها به دنبال افتادن اسناد سفارت انگلیس به دست طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
دستور به سفارت آمریکا در کابل: وسایل و اسناد حساس را نابود کنید

وی گفت: «آنچه ما اکنون باید انجام دهیم این است که به افغانستان پشت نکنیم. باید در مقابل به عنوان عضو شورای امنیت با شرکایمان همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که دولت کابل اجازه تبدیل کشور به خاستگاهی برای تروریسم را نخواهد داد.»

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان انتقاد کرده بود. وی گفت: «نه موقع مناسبی بود و نه تصمیم درستی بود. القاعده احتمالا باز خواهد گشت.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفته بود که از آنچه «یک تهدید برای امنیت و منافع» انگلیس محسوب می‌شود نگران است. 

او همچنین از اعزام نیروهای نظامی به افغانستان برای تخلیه شهروندان انگلیس خبر داد و گفت که سفارت‌خانه انگلیس در کابل به جای امن‌تری منتقل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اعزام ۶۰۰ سرباز به افغانستان برای تخلیه پرسنل سفارتخانه، نظامیان و شهروندان گفت: تصمیم مبنی بر اعزام نیروهای اضافی به افغانستان برای کمک در عملیات تخلیه پرسنل سفارت، کارمندان محلی و شهروندان انگلیس را تصویب کردم.

 گزارش‌ها از افغانستان حاکی است که گروهی از نظامیان آمریکایی برای کمک به روند تخلیه دیپلمات‌های ایالات متحده از افغانستان وارد خاک این کشور شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала