نماینده مجلس ایران: سیگنال‌های خوبی بین ایران و عربستان تبادل شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس ایران: سیگنال‌های خوبی بین ایران و عربستان تبادل شده است
نماینده مجلس ایران: سیگنال‌های خوبی بین ایران و عربستان تبادل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
عضو کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اظهار داشت که سیگنال‌های خوبی بین کشورش و عربستان سعودی تبادل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عباس گلرو، نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص عدم حضور نماینده ویژه عربستان سعودی در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی اظهار داشت: وضعیت روابط ما با عربستان متفاوت است و انتظار هم نداشتیم عربستانی ها بیایند و شرکت کنند، البته از کشورهای عربی خوب آمده بودند.

برنامه عراق برای آماده سازی بستر مذاکره ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
برنامه عراق برای آماده سازی بستر مذاکره ایران و عربستان

گلرو افزود: وزرای خارجی از کویت، عمان، قطر و امارات نماینده ویژه فرستادند، از کشورهای همسایه شرقی و غربی در سطح روسای جمهور آمده بودند و در مجموع خوب بود، اما در خصوص عربستان فعلاً سیگنال های خوبی بین دو کشور تبادل شده و صحبت های آقای رئیسی در اولین کنفرانس مطبوعاتی که داشتند، مبنی بر اینکه آمادگی برای بازگشایی سفارت در دو کشور هست، یک پیامی به همسایه جنوبی ما یعنی عربستان سعودی بود که کشور مهمی است. آنها هم در یکی دو اظهارنظری که داشته‌اند، واکنش مثبت نشان دادند، من احساس می‌کنم چون منطقه دیگر ظرفیت تنش کمتری دارد، رغبت کشورها بر این است که گفتگو کنند.

عضو کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران همچنین درباره مذاکرات ایران و عربستان در عراق تصریح کرد: در عراق گفتگوهای خوبی شده و بیشتر شروع گفتگوها بعد منطقه ای دارد، بویژه درباره یمن درخواست طرف سعودی است، برای اینکه می خواهد آنجا را آرام کند.

وی بیان داشت: عربستان بیش از ۶ سال است که در یمن گرفتار است؛ در باتلاقی افتاده که فکر می کردند ظرف چند هفته می‌توانند یمن را تسلیم کنند، ولی الان اتفاقی که افتاده این است که اولاً نیروهایی که طرفدار عربستان بودند، درون خودشان دچار اختلاف شده اند و عربستان وضعیت سختی دارد. طبیعتاً در ارتباط با بحث یمن اولویت گفتگوها در حوزه خلیج فارس و امنیت در منطقه است، تا به مسائل دوجانبه برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала